برانکو: طارمی به جای رضاییان سرش به کار خودش باشد

برانکو ایوانکوویچ که صبح امروز در تمرینات پرسپولیس شرکت کرده است درباره وضعیت سرخپوشان گفت: ما لیگ را خیلی خوب آغاز کردیم چراکه 10 امتیاز داریم و این یک اتفاق خوب برای ما خواهد بود. بازیکنان از هفته اول شرایط خوبی داشتند و وضعیت خوب خود را نشان داده‌اند. البته در تعطیلات انتظار داریم که به خوبی کارمان را ادامه دهیم و از طرفی از صدور انصاری در تیم ملی ایران تعجب می‌کنم چراکه او در ایفمارک تست پزشکی داده است.

وی درباره امتیازگیری پرسپولیس هم ادامه داد: الان که ابتدای فصل است اما موضوع مهم این است که ما خوب بازی می‌کنیم و این روند خوب با امتیاز هم همراه بوده است البته حریفان ما هم قطعا در ادامه لیگ در جدول بالا خواهند آمد. با این همه ما ذهن خودمان را درگیر این مسائل نخواهیم کرد. البته بعد از تعطیلات یک دربی با تراکتورسازی داریم چراکه آنها تیم خوبی هستند و قلعه نویی هم در بین مربیان ایرانی بیشترین عنوان قهرمانی را به دست آ‌ورده است.

سرمربی پرسپولیس در مورد افت سرخپوشان در دقایق پایانی بازی‌ها اظهار داشت: روش ما پرس کردن حریف و دوندگی است و طبیعی است که این موضوع باعث خستگی بازیکنان می‌شود. ما در نیمه اول در هر بازی می‌توانیم 4-5 گل بزنیم اما این اتفاق رخ نداده است.

وی درباره بحث کلامی که با محسن ترکی داور بازی با صبای قم داشت، تصریح کرد: اصلا دوست ندارم در این باره حرفی بزنم.

برانکو در خصوص موقعیت‌های گلی که پرسپولیسی‌ها از دست می‌دهند، افزود: این مشکلی است که در تیم ما وجود دارد چراکه طارمی هنوز آماده نیست اما مهم این است که ما شانس‌های زیادی برای گلزنی ایجاد می‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود طارمی از طرف رامین رضاییان اعلام کرده که حاضر است بدون شرط به پرسپولیس بیاید افزود: دیگر این موضوع را پیگیری نمی‌کنم. طارمی هم باید به کار خودش برسد و سعی کند روز به روز بهتر شود. البته خوشحالم که او برای پرسپولیس و همبازیانش نگران است اما باید اول به کار خودش فکر کند. درباره رضاییان هم همه چیز مشخص است.

وی درباره دیدار ایران مقابل تیم ملی قطر در مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: بازی با قطر بازی بسیار مهمی است چراکه همیشه اولین بازی سخت و مشکل است. شانس ما این است که بازیکنان ایرانی چند هفته در لیگ بازی کردند و در فرم خوبی قرار دارند و این برای ایران یک موضوع مثبت است اما قطعا اولین بازی در هر تورنمنتی سخت خواهد بود.

برانکو در مورد دعوت مهدی طارمی به تیم ملی در حالی که او مدعی است در شرایط آمادگی خوبی قرار ندارد خاطرنشان کرد: بازی در تیم ملی برای هر فوتبالیستی یک افتخار بزرگ به حساب می‌آید. طبیعی است که طارمی در تیم ملی انگیزه زیادی خواهد داشت. آنها وقت زیادی دارند تا آماده‌سازی خوبی داشته باشند و امیدوارم در همین مدت این بازیکن بتواند دورانی که تمرین نمی‌کرده را جبران کند. مقصر بودن هر بازیکن به خودش بستگی دارد اما قطعا در تیم ملی برنامه‌های خوبی برای طارمی در نظر گرفته شده است و من انتظار دارم که او برای بازی در تیم ملی کاملا آماده شود تا عملکرد خوبی به جا بگذارد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص بازی‌های دوستانه این تیم در تعطیلات لیگ برتر افزود: ما 4 بازی دوستانه در نظر داریم و یک بازی آن با سایپا خواهد بود و به جز آن با تیم‌های لیگ دسته اولی هم دیدار خواهیم داشت.

وی درباره مشکلات استقلال و اینکه چه تضمینی وجود دارد پرسپولیس به سرنوشت این تیم دچار نشود، افزود: هیچ تضمینی در فوتبال وجود ندارد و تضمین ما در کار فقط تمرین کردن است. استقلال باشگاه بزرگی است و صددرصد این تیم راهش را پیدا خواهد کرد اما من فقط به تیم خودم فکر می‌کنم. قطعا کسانی که در استقلال کار می‌کنند می‌دانند که باید چطور تیم‌شان را بالا بیاورند.

برانکو در مورد سه بازی سخت پرسپولیس اظهار داشت: ما سه بازی مهم در پیش داریم اما 6 ملی‌پوش ما دو روز قبل از بازی با تراکتورسازی برمی‌گردند و یک ماه با ما نیستند. از طرفی تفاوت ساعت ایران و چین مشکل‌ساز است اما ما هیچ درخواستی برای تاخیر این بازی نداشتیم چراکه بعد از سه بازی دوباره لیگ تعطیل می‌شود.

وی درباره اینکه چرا از گولج در پرسپولیس استفاده نمی‌کند، اظهار داشت: تیم تا الان خوب کار کرده و نمی‌توانیم به ترکیب دست بزنیم.