رضا یزدانی: برای تک تک رقبایم برنامه دارم

 رضا یزدانی درباره آخرین وضعیت آزادکاران ایران در آستانه آغاز رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ اظهار داشت: «بعد از مسافرت طولانی مدت، خستگی و اختلاف ساعت بالا که باعث شد خستگی به تن بچه‌ها بماند خداراشکر پس از دو سه روز استراحت همه چیز خوب پیش رفت. هم ساعت خوابمان تنظیم شد و هم خستگی از تنمان در رفت. همچنین چند تمرین خوب و بانشاط برگزار کردیم و آماده‌ایم مقابل رقبا به روی تشک برویم.»

 

دارنده دو مدال طلای جهان درباره وضعیت بدنی خود نیز گفت: «خوشبختانه با زحماتی که کشیده شد، شرایط آسیب دیدگی‌ام در حال حاضر بسیار خوب است و مشکلی بابت حضور در المپیک ندارم. در این مدت به نحو احسن تمرینات کشتی‌ام را پشت سر گذاشتم و در مجموع آمادگی لازم برای مصاف با رقبایم را دارم.»

 

وی درباره پیش‌بینی خود از تعداد مدال های آزادکاران ایران در رقابت‌های المپیک نیز خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی در رشته‌ای مانند کشتی که یک ورزش بی رکورد است کار منطقی و عقلانی نیست اما امیدوارم با توجه به توانایی‌های بالای همه نفرات تیم و زحمات بسیار زیادی که طی ماه‌ها حضور در اردوهای تیم ملی کشیده‌ایم بتوانیم نتایج خوبی را رقم بزنیم. زحمات زیادی من و سایر آزادکاران به همراه کادر فنی متحمل شده‌ایم تا بتوانیم آبروداری کنیم و دل مردم را شاد کنیم. انشاءالله برنامه‌ها را به خوبی بر روی تشک پیاده کنیم و بهترین نمایش را داشته باشیم.»

 

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در ادامه، درباره مهمترین رقبای خود در این مسابقات گفت: «به غیر از کشتی‌گیر آمریکایی که سال گذشته آمد و قهرمان جهان شد با تک تک رقبایم کشتی گرفته‌ام و به خوبی با نقاط ضعف و قوتشان آشنا هستم. به خوبی با شیوه کشتی‌ آن‌ها آشنا هستم و می دانم که چگونه مقابلشان کشتی بگیرم. همه رقبایم را با کمک کادر فنی آنالیز کرده ایم و برای تک تک آن ها برنامه دارم.»

 

یزدانی با اشاره به اینکه رقابت در وزن ۹۷ کیلوگرم  بسیار سنگین است، ادامه داد: «رقابت در این وزن  بسیار نزدیک است و کشتی‌گیران بسیار خوبی در این وزن حاضر هستند. رقبای روس، آمریکا، آذربایجان، گرجستان و یا ارمنستان که کشتی‌گیر روسی الاصل دارد جزو کشتی‌گیران شاخص در این وزن هستند و تجمع کشتی‌گیران خوب در این وزن باعث شده کار بسیار سخت شود اما امیدوارم بتوانم با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده بهترین نتیجه را کسب کنم.»

 

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد درباره نتایج ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی نیز تصریح کرد: «نفرات تیم ملی کشتی فرنگی و حتی فرزان عاشورزاده تکواندو کار ایران همگی زحمت خود را کشیده‌اند تا بهترین نتایج را بدست بیاورند اما بعضی اوقات مسایلی پیش می آید و یا بدشانسی باعث می‌شود بچه ها نتوانند به نتیجه مناسب دست یابند و رضایت مردم را جلب کنند.»

 

یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا آزادکاران ایران آبروداری می‌کنند تا دل مردم را شاد کنند، گفت: «ان شاءالله کشتی آزاد بتواند انتظارات مردم را برآورده کند. امیدوارم بتوانیم مدال های خوشرنگی بگیریم و خواسته مردم را اجابت کنیم. ما در همه وزن ها شانس مدال داریم و اگر شرایط مقداری مساعد باشد و بدشانسی نیاوریم قطعا می‌توانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. نمی‌گویم قرعه خیلی خوب نصیبمان شود اما اگر با قرعه متوسط روبرو شویم و آسیب‌دیدگی گریبان ما را نگیرد، شانس زیادی برای کسب موفقیت و شاد کردن دل مردم داریم.»

 

وی در پایان درباره عملکرد محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و انتقادات زیادی که علیه او مطرح می شود نیز گفت: «بنا شناسنامه کشتی‌فرنگی ایران است و او بود که کشتی‌فرنگی ایران را به اینجا رساند. سه طلای کشتی فرنگی در المپیک قبل را به هیچ وجه نباید فراموش کنیم. او یک سال است بازگشته و چند سال نبوده است. بنا ثابت شده است و کارنامه درخشانی دارد. او هر وقت بوده باعث پیشرفت کشتی فرنگی شده است. برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در همه مراحل زندگی اش موفق باشد.»