چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک ریو 2016 در حالی پیگیری خواهد شد که در روز سوم پیکارهای تکواندو (جمعه - 29 مردادماه)، نمایندگان اوزان 67- کیلوگرم زنان و 80- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ خواهند رفت. مهدی خدابخشی که نماینده ایران در این روز است با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، باید در گام نخست با «میگوئل فریرا» از هندوراس مبارزه کند. نماینده هندوراس با سهمیه وایلد کارت در المپیک حضور دارد. خدابخشی در صورت شکست این ورزشکار با برنده دیدار آذربایجان و مالی رقابت خواهد کرد. نماینده ایران، مهدی خدابخشی در اولین گام ساعت 18:15 به وقت ایران برگزار می‌شود.

اما نخستین روز از مسابقات کشتی آزاد در حالی پیگیری خواهد شد که حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

 

طبق برنامه حسن رحیمی در دور اول استراحت می‌کند و در مرحله دوم با گارنیک ناتساکانیان از ارمنستان رقابت خواهد کرد. حسن رحیمی در صورت پیروزی در کشتی بعدی خود به مصاف برنده ویکتور لبدف از روسیه و ساندیپ تومار از هند روبه‌رو می‌شود. مسابقه اول حسن رحیمیبه وقت ایران ساعت 18 و 10 دقیقه برگزار می‌شود.

 

* در وزن 74 کیلوگرم نیز حسن یزدانی در یک قرعه خوب در دور اول استراحت می‌کند و در دور دوم با کشتی گیری از هاییتی روبه‌رو می شود. یزدانی تا فینال با جردن باروس، کشتی‌گیر مشهور آمریکایی که در این وزن حضور دارد، روبه‌رو نمی شود.

مسابقه اول حسن یزدانی به وقت تهران ساعت18 و 30 دقیقه به وقت ایران برگزار می شود.