افکار

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در فرودگاه امام برای استقبال از کاروان تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: بار کسب مدال همیشه در تمام مسابقات آسیایی، جهانی و بازی‌های المپیک روی دوش کشتی و وزنه برداری است. همان‌طور که شاهد بودیم، ملی‌پوشان وزنه‌برداری دو مدال طلا کسب کردند و با اتفاقی که برای سلیمی رخ داد، شانس یک مدال طلای دیگر را از دست دادیم. متأسفانه مدیران ورزشی جهان اجازه نمی‌دهند کشورها به حق‌شان برسند. ما هم از نمایندگی مردم و دولت آمده‌ایم تا بگوییم که از عملکرد آنها خرسندیم.

وی در ادامه افزود: امیدوارم مابقی نفرات هم که همچنان در ریو هستند، مدال بگیرند، خوشبختانه امروز یک مدال طلا و برنز کسب کردیم اما متأسفانه در تکواندو توفیق به آن صورتی که بود، نشد. ان‌شاءالله نتایجی که امروز کسب شده، تداوم پیدا کند.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در مورد اتفاق وزنه‌برداری شکایتی به مراجع قانونی اعلام شده است و دوستانی که در ریو هستند خواسته‌ام تا پیگیر این موضوع باشند. تا به اینجا که نتیجه‌ای نداشته و فکر نمی‌کنم نتیجه‌ای داشته باشد. همه دیدند که رئیس فدراسیون جهانی گفت که حق با ما است، اما ما باید شکایت کنیم تا روشنگری شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد نتایجی که کاروان کشتی ایران در المپیک 2016 ریو کسب کرده است، گفت: ما همه عوامل را باید با هم بررسی کنیم و نگاهمان 360 درجه‌ای باشد، بارها گفته‌ام ما در 15 دوره المپیک که شرکت کرده‌ایم، 60 مدال به دست آورده‌ایم که میانگین هر دوره 4 مدال است، برخی مواقع نوسان بوده‌ مثل المپیک قبل لندن که آن نتایج کسب شد و در المپیک لندن مدال‌ها بالا رفت و حالا ممکن است در روی کاهش پیدا کند، ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی مدیرانی که می‌آیند تلاش کنند این اعداد تداوم پیدا کند. خوشبختانه نتایج خوب بود و امیدوارم جایگاه ما از 24 بالاتر برود. در اوزانی که در کشتی و رشته‌های دیگر باقی مانده هم شانس مدال داریم، امیدوارم نتایج بهتری کسب شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر از نتایجی که در ریو کسب شده انتقادی باشد می‌پذیریم.البته باید شرایط را تحلیل کنیم، نگاه ما باید این‌گونه باشد که برای شرایط مطلوب‌تر تلاش کنیم، ما با چند نفر باتجربه صحبت کرده‌ایم که نتایج را تحلیل کنند. در بخش بانوان نیز با نتیجه‌ای که علیزاده کسب کرده امیدوارم سایر بانوان هم در عرصه بین‌المللی بتوانند نتایج خوبی کسب کند.

گودرزی در پایان صحبت‌های خود در مورد پاداش بهداد سلیمی گفت: پاداش سلیمی همان‌طور پرداخت خواهد شد که قبلاً اعلام کردم.