واکنش به برکناری منصوریان

سیدرضا افتخاری سرپرست استقلال در حاشیه تمرین عصر سه شنبه این تیم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آخرین وضعیت؟

هنوز سرپرست هستم و حکم مدیرعاملی را نگرفتم. در حال طی شدن تشریفات اداری است. هیات مدیره صورت جلسه کرده برای مجمع تا صدور حکم صورت بگیرد. در مدتی که معرفی شدم دنبال کارهای داخلی باشگاه بودم و اینکه به تیم سر و سامان بدهم. باشگاه مشکلات داخلی زیاد داشت. من از شنبه هفته گذشته در باشگاه استقلال هستم در این مدت بیشتر دنبال کارهای باشگاه بودیم و به مسائل مختلف سر و سامان دادیم.این مشکلات که به آن‌ها تلاش کردیم سرو سامان دهیم مسائل مختلفی از جمله کارهای حقوقی و اداری بود.

با شهرداری جلسه داشتیم

در این چند روزه چند جلسه با مسئولان شهرداری داشته‌ام. قرار است طرح پیشنهادی خود را به ما بدهند تا به ما کمک کنند. به هر حال یک سری فضاها غیر قابل استفاده مانده در حالی که ما به این فضاها نیاز داریم و باید از آن‌ها استفاده کنیم. من امروز یک جلسه با شهردار منطقه 18 برای ورزشگاه امام رضا داشتم. آن ورزشگاه مشکلات عدیده‌ای دارد و قرار شده 3 میلیارد اعتبار برای بازسازی آن‌جا تخصیص داده شود. تا نواقص برطرف شود. تمرین در کمپ حجازی شاید با اعتراض برخی از همسایگان روبه‌رو شود به هر حال آن‌جا سروصدا دارد. ورزشگاه امام رضا سکوی تماشاگران دارد و می‌توانیم در آنجا حتی بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

خواسته علیرضا منصوریان

حرف آقای منصوریان این است که من یک چمن خوب و سالن بدنسازی می‌خواهم فرقی برایم ندارد کجا باشد. امکانات ورزشگاه امام رضا بهتر از کمپ حجازی است. ما تلاش داریم تا آنجا را آماده کنیم و طی یک زمانبندی کار را جلو ببریم.

حق امضا در استقلال؟

مشکلات این مسئله در حال حل شدن است و ظرف دو روزآینده حل می‌شود. ما هنوز فرصت نکرده‌ایم با هیات مدیره بنشینیم و صحبت کنیم. جلسه قبلی ما نیمه کاره ماند. نیاز است تا در هفته آینده یک جلسه برگزار کنیم. وضعیت حکم من هم نامه‌اش صادر شده، اگر یادتان باشد خود آقای وزیر در تمرین استقلال گفتند که آقای افتخاری یعنی من مدیرعامل هستم. من برای امضای اسناد باید حکمم امضا شده باشد و امیدواریم در این چند روز این اتفاق رخ دهد.

پاسخ ندادن به خبرنگاران؟

به زودی تلفن‌هایم را جواب می‌دهم. من پس فردا با کفاشیان برای فوتسال جلسه دارم. پیگیر فوتسال هستم. تلاش می‌کنیم دو بازی فوتسال را پخش زنده کنیم. هتل در شهر مشهد برای بازیکنان گرفته‌ایم امروز سرمربی ما را اخراج کردند ولی باز هم تیم ما موفق شد پیروز شود. ما تلاش کردیم تا کادر فنی بتواند بازیکنان مد نظرش را پیدا کند و از آن‌ها استفاده کند. فکر می‌کنم دو سه مصدومی هم که داریم به جام جهانی برسند. اما درباره اینکه رسانه‌ها را می‌خوانم یا نه باید بگویم که آخر شب یک نگاهی به آن‌ها می‌اندازم.

برکناری منصوریان بعد از داربی؟

ما خودمان این کاره‌ایم. تازه وارد کار نشده‌ایم که چیزی را ندانیم. هیچ جای دنیا این گونه نیست که یک مربی را بیاورند و بعد از دو سه ماه برکنارش کنند. آقای منصوریان وقتی که آمد تغییرات زیادی در استقلال رخ داد. بازیکنان زیادی رفتند و آمدند. انسجام تیمی از بین رفت. حالا خوشبختانه لیگ تعطیل است و تیم خودش را آماده می‌کند. در مجموع فکر می‌کنم آقای منصوریان می‌تواند نتیجه بگیرد. در داربی چه برنده باشیم چه بازنده، منصوریان سر جایش هست. من قاطعانه می‌گویم که هیچ جای دنیا به این شکل نیست که وقتی با مربی قرارداد دارد، او را به سرعت برکنار کنند. مردانه هم نیست بعد از چند بازی مربی‌ای که امتحان پس داده است را برکنار کنیم. من از ایشان تا پایان لیگ با هر نتیجه‌ای حمایت می‌کنم. تا زمانی که من هستم در خدمت او هستم. اینکه یک بازی ببازد او را برکنار کنیم این اتفاق رخ نخواهد داد.

کسر امتیاز از استقلال؟

وضعیت هلمکه در کمیته حل اختلاف است. از آنجا به کمیته انضباطی می‌رود و در آن کمیته باز هم به ما وقت می‌دهند و هیچ کسر امتیازی از ما صورت نمی‌گیرد. پرونده‌ای که به کمیته انضباطی برود و ما را با محکوم کند باید پول را بدهیم. ما به فدراسیون هم گفته‌ایم که منتظر ابلاغ کمیته حل اختلاف فیفا هستیم. آقای مانوسی فر کارهای حقوقی ما را خواهند کرد. وضعیت آکادمی استقلال؟ آقای ورمزیار مسئول تیم‌های پایه استقلال است. البته من حکمی برای ایشان نزده‌ام و حکم قبلی ایشان به قوت خود باقی است. من در جریان وضعیت آکادمی استقلال هستم. من چون در جریان ماجرای سامره نیستم نمی‌خواهم به آن ورود کنم. او به هر دلیلی با باشگاه قطع رابطه کرده است. ما باید ببینیم که آقای ورمزیار نیازهای ما را پاسخ می‌دهد یا نه. بعید می‌دانم که سامره هم بخواهد با توجه به مسائل اخیر به کار قبلی خود در استقلال ادامه دهد.

اگر مدیریت باشگاه استقلال ثبات پیدا کند خیلی از مسائل حل خواهد شد. مطمئن باشید در آینده چیزهایی شبیه به این مسئله را در باشگاه استقلال نخواهید دید. ما به دنبال توسعه و تجهیز باشگاه استقلال هستیم. اولویت اول ما تیم بزرگسالان استقلال است. بعد از آن به رده‌های پایه استقلال سروسامان خواهیم داد. حضور در جام جهانی فوتسال؟ فعلا معلوم نیست. بازی در مشهد را خواهم دید و پیش بازیکنان می‌روم ممکن است اگر وقت کنم به جام جهانی بروم چون بازیکنان تیم ملی به من پیام می‌دهند که حاج آقا بیا. آقای کفاشیان هم از طریق فیفا به جام جهانی می‌روند.

پادوانی و استقلال؟

در حال مذاکره با او هستیم و کارها را پیش می‌بریم. یک بازیکن را هم امروز آقای منصوریان به ما پیشنهاد کرد که قرار است از تیم نفت به جمع ما اضافه شود. البته اسمش را نمی‌گویم چون شاید خود آقای منصوریان صلاح نداند ولی درباره پادوانی باید بگویم که این بازیکن از طریق فیفا آزاد اعلام شده است. البته باید رضایتنامه سپاهان را به دلیل مسائل مالی بگیرد و ما این کار را هم به خود او محول کردیم. به ا و گفتیم رضایتنامه‌ات را بگیر.