رزروهای پرسپولیس نظر برانکو را جلب کردند؟

پرسپولیس در دیدار برابر هف سمنان با توجه به اردوی تدارکاتی تیم ملی از در اختیار داشتن مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری و کمال کامیابی نیا را در اختیار نداشت. این مساله فرصت خوبی را نصیب جانشینان آنها در پرسپولیس کرده بود تا خود را به سرمربی اثبات کنند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به عملکرد بازیکنان پرسپولیس در دیدار برابر هف سمنان:

 

رادوشوویچ و درویش وند

 

دو دروازه بان ذخیره پرسپولیس برابر هف سمنان هر کدام 45 دقیقه فرصت یافتند تا خود را به برانکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ اثبات کنند. دروازه بان صربستانی در نیمه اول با مهار یک شوت دیدنی توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. او در یک صحنه نیز با توجه به جا ماندن مدافعان پرسپولیس نقش سوئیپر را به خوبی ایفا کرد و با پیش روی به بیرون محوطه جریمه توپ را راهی اوت کرد تا مهاجم حریف صاحب فرصت نشود.در نیمه دوم درویش وند به عنوان دروازه بان سوم پرسپولیس فرصت حضور در زمین را به دست آورد. هف که همچون پرسپولیس برای نتیجه گیری در این بازی تلاش نمی کرد و اسماعیل هلالی به دنبال سنجش توانایی بازیکنانش بود فرصت چندانی روی دروازه او ایجاد نکرد اما روی یک غافلگیری و با ضربه ای که در دقیقه پایانی به سمت دروازه پرسپولیس نواخته شد دروازه اش روی تک موقعیت حریف باز شد.

 

آنتونی گولچ، ناآماده یا نامطمئن

 

مدافع استرالیایی پرسپولیس در این بازی و در غیاب سیدجلال حسینی و محمد انصاری به عنوان زوج پل یانسکی به میدان رفت و البته نتوانست عملکرد قابل اعتماد از خود به جا بگذارد. او دو بار در دفع توپ حریف دچار اشتباه شد و پرسپولیس را به دردسر انداخت و البته میل به حضور در فضای تهاجمی تیم نیز به خوبی در نوع حرکات او دیده می شد.

 

الکساندر پل یانسکی

 

مدافع اوکراینی پرسپولیس نیز رفته رفته خود را به برانکو ایوانکوویچ تحمیل می کند. او در کنار آنتونی آنتونی گولچ وظیفه حراست از دروازه پرسپولیس را برعهده داشت و از سوی برانکو ایوانکوویچ 90 دقیقه در زمین حضور یافت و برخلاف دیگر مهره ها تعویض نشد تا شرایط بدنی اش کاملا سنجیده شود. پل یانسکی روی نبردهای هوایی موفق عمل می کرد و در بحث پوشش نیز توانست نشان دهد خصوصیات بازیکن حرفه ای را داراست اما همچنان از نظر بدنی عقب است و در کورس مقابل بازیکن حریف دسته دومی نیز ناموفق عمل می کرد و بارها متوسل به خطا شد.

 

محمد امین آرام طبع

 

آرام طبع را نمی توان جزو بازیکنان رزرو محسوب کرد اما او با توجه به مصدومیت، 4 هفته اخیر نتوانسته در ترکیب دیدار رسمی این تیم به میدان رود. مدافع چپ پرسپولیس بارها با استفاده از سرعت و تکنیک خود توانست از منطقه چپ فرصت هایی برای خود به وجود آورد و در نیمه دوم که 45 دقیقه فرصت حضور یافت این جناح را به بالانس با دیگر نقاط زمین رساند.

 

صادق محرمی

 

مدافع راست جوان پرسپولیس نیز در نیمه دوم جانشین حسین ماهینی شد اما نمایش این وینگر راست در پست غیر تخصصی چندان دلنشین نبود و به نظر می رسد هنوز از کیفیت برای حضور در ترکیب ثابت این تیم برخوردار نیست و بارها با از دست دادن توپ و پاس های اشتباهش در فاز تهاجمی تیم را دچار مشکل کرد.

 

احمد نوراللهی

 

هافبک دفاعی پرسپولیس که در فصل گذشته که در پست های وینگر چپ و راست نیز توانایی بازی دارد در دیدار برابر هف با توجه به غیبت کامیابی نیا در پست دلخواهش به میدان رفت اما خصوصیات منحصر به او باعث شد تا مشخص شود چرا برانکو ایوانکوویچ بیشتر به کامیابی نیا روی این پست توجه دارد. او همچنان دچار نوعی سردرگمی در پست هافبک جلو و دفاعی برای تیمش بود و از جنگندگی های خاص او نیز خبری نبود و بیشتر تلاش خود را صرف بحث با داور و بازیکن حریف می کرد. اما همچنان پاس های دیدنی و توپ گردانی او مورد توجه است.

 

ساسان انصاری

 

مهاجم فصل گذشته فولاد خوزستان در این فصل نتوانسته در پرسپولیس جایگاه ثابتی برای خود در خط میانی که مدنظر برانکو است به دست آورد. او در دو دیدار تدارکاتی این تیم البته توانست نظر مثبت سرمربی را به خود جلب کند اما هنوز برای رسیدن به ترکیب اصلی و جایی که برانکو ایوانکوویچ به شدت روی چهار بازیکن مورد اعتمادش نظر دارد کار زیادی پیش رو دارد. انصاری در بازی با هف سمنان نیز بارها هم تیمی هایش را در موقعیت قرار داد و یک بار نیز با شوتی راهی دور تیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد و امیدوار است با روند رو به رشدش جای بیشتری در ترکیب به خود اختصاص دهد.

 

پریمیوف

 

مهاجم اوکراینی پرسپولیس در دو بازی اخیر دوستانه این تیم دو گل به ثبت رسانده و البته فرصت های زیادی را از دست داده. او مقابل شهرداری همدان با ضربه پا و برابر حریف سمنانی با سر گلزنی کرد تا نشان دهد به عنوان مهاجم حرفه ای از توپ ها به خوبی می تواند سود ببرد. اما در همین دیدار روز گذشته نیز بارها فرصت های خوب گلزنی را از دست داد. مهمترین خصوصیت منفی پریمیوف را در حال حاضر می توان ناتوانی او در عبور مستقیم از مدافع حریف نامید که بارها باعث شد او مقابل مدافعان کم و نام نشان حریف ناکام بماند.

 

حامد آقایی، احسان علوان زاده و محمد رحمتی

 

از دیگر بازیکنانی که روز گذشته برابر هف سمنان برای پرسپولیس به میدان رفتند می توان به حامد آقایی در خط دفاعی، احسان علوان زاده و رحمتی در خط میانی اشاره کرد. آقایی و علوان زاده هنوز راه درازی برای رسیدن به ترکیب ثابت و حتی رزرو پیش روی خود دارند و در این بین رحمتی توانست نشانه های خوبی از خود در این دیدار به جا بگذارد. رحمتی در خط میانی پرسپولیس نشان داد می تواند جانشین خوبی در کلاس خودش برای محسن مسلمان باشد و این امیدواری را به نمایش گذاشت.