ال‌گیلانو با سوت محسن ترکی

مهم‌ترین بازی این هفته دربی گیلان است؛ جایی که ملوان با دو امتیاز کمتر برابر سپیدرودی می‌ایستد که تاکنون ۷ امتیاز کسب کرده است. دربی گیلان معروف به ال‌گیلانو با حضور تیم‌های ملوان و سپیدرود رشت بعد از سال‌ها و شاید بعد از یکی، دو دهه است که برگزار می‌شود و چه خوب که تغییر در برگزاری، تغییر در برخی از عادت زشت را هم موجب شود. مثل درگیری طرفداران دو تیم. فحاشی روی سکوها و بازی زشت در زمین.

فوتبال گیلان این توانمندی را دارد که به طرفداران ملوان و سپیدرود شوق و امیدواری به آینده را هدیه کند. باخت در این بازی چیزی نه از ارزش‌های ملوان کم می‌کند و نه سپیدرود چون این فقط یک بازی است. برزیل در جام‌جهانی‌ ۷ گل از آلمان خورد اما قهرمان المپیک شد. فوتبال ادامه دارد و زیبایی آن به این است که هیچ تیمی از حرکت نایستد. چه تیمی که پیروز می‌شود و چه تیمی که می‌بازد. از همه مهم‌تر نفس فوتبال رقابت و لذت بردن است؛ نشان دادن توانمندی‌ها نه به رخ کشیدن زور بازو و حنجره. دیگر دیدار حساس این هفته را تیم‌های پارس جنوبی جم و خونه به خونه برگزار می‌کنند؛ دو تیم ۷ امتیازی. اندیشه‌های تاکتیکی مهدی تارتار و علیرضا مرزبان که پیش‌تر در لیگ برتر مربیگری کرده‌اند باید به این بازی جلوه خاصی دهد. پارس جم اولین فصل حضورش را در لیگ یک تجربه می‌کند و بازیکن شاخصی در ترکیب این تیم به چشم نمی‌‌آید اما در آن‌سوی میدان خونه به خونه به رغم جوانی، تیم پرستاره‌ای است.

گل‌گهر صدرنشین هم میزبان نفت مسجدسلیمان با مربیگری سهراب بختیاری‌‌زاده است. تنها کسب ۳ امتیاز این دیدار است که می‌تواند تداوم صدرنشینی گل‌گهر را به همراه داشته باشد چون سه تیم دیگر ۷ امتیازی هستند و احتمال پیروزی یکی از این سه تیم هم محتمل است. وینگو سال‌های سال است که در لیگ یک حضور دارد اما همواره از صعود به لیگ برتر بازمانده است. به نظر می‌رسد وی می‌خواهد در گل‌گهر به این مأموریت نیمه‌تمام پایان دهد. هرچند باشگاه به وی گفته انتظار صعود به لیگ برتر را ندارد. جالب اینکه دربی گیلان را محسن ترکی سوت خواهد زد. نگاهی خواهیم داشت به بازی‌های هفته چهارم.