فریدون معینی  در مورد شرایط تیم ملی جوانان،‌گفت: تیم ملی جوانان در حال حاضر در اردوی رامسر به سر می‌برد. بعد از اردوی رامسر حضور در تورنمنت چهارجانبه چین را برای تیم در نظر گرفتیم. امیدواریم تیم ملی جوانان بتواند در فرصت باقی مانده تا شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا کار خود را به بهترین شکل دنبال کند.

وی افزود: قبل از اعزام تیم به بحرین اردوی کیش را در نظر گرفتیم. برای این اردو از تیم‌های کره و تایلند دعوت کردیم که آنها به دلیل اینکه برنامه‌ پیش رویشان پر بود با این مسئله مخالفت کردند. تاکنون حضور عراق در کیش قطعی شده سعی می کنیم از یکی دو تیم دیگر هم دعوت کنیم تا بتوانیم در کیش یک تورنمنت تدارکاتی چهارجانبه داشته باشیم.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، در مورد شرایط تیم ملی نوجوانان، گفت: تیم ملی نوجوانان هم برنامه‌های خود را دنبال می‌کند این تیم باید 25 شهرویر در اولین مسابقه خود به میدان برود. قبل از اعزام به بحرین اردویی در تهران برگزار خواهد شد. تیم ملی نوجوانان چندی پیش به تورنمنت قزاقستان اعزام شد که در این تورنمنت بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

معینی در مورد اینکه آیا نتیجه لازم را تغییر کادرفنی گرفته‌اند و کادرفنی توانستند خودشان را در تیم پیدا کنند، اظهار داشت:‌کادر فنی جدید نه تنها خودش را پیدا کرده بلکه آنها از لحاظ کیفی تاثیر خوبی روی تیم گذاشته اند. نفرات جدیدی هم به تیم دعوت شدند و تیم ملی نوجوانان شرایط خوبی دارد.

وی در مورد اینکه در رسانه‌های بحثی مبنی بر احتمال مخالفت مسئولان برای اعزام تیم ملی جوانان به بحرین به دلیل مشکلات امنیتی این کشور جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مطرح شده است، گفت: از این مسئله اطلاعی ندارم و چیزی در این مورد نشنیدم. به هر حال این موضوعی است که ما نمی توانیم در موردش تصمیمی بگیریم و اگر مسئله خاصی باشد مسئولان به ما اعلام می‌کنند.

سرپرست کمیته جوانان در مورد مشکلات مالی تیم‌های پایه و اینکه قرارداد مربیان عقب افتاده است، عنوان کرد: مشکل مالی وجود ندارد. قرارداد کادرفنی هم به زودی پرداخت خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد رویارویی تیم ملی نوجوانان با عربستان و اینکه آیا نگران لابی‌های پشت پرده حریف نیستند،‌ تصریح کرد: مهمترین مسئله این است که ما بتوانیم خودمان را به خوبی برای شرکت در مسابقات آماده کنیم. نباید به موضوعات دیگر کاری داشته باشیم. همه به مشکلات و اتفاقاتی که گاهی از سوی حریفان رخ می‌دهد آگاه هستند اما باید خودمان را قوی کنیم تا از این بابت مشکلی به وجود نیاید.