حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس، در مورد بازگشت رضاییان و ابعاد مختلف آن و همچنین بازی حساس با قطر صحبت کرده و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

نظرتان در مورد بازگشت رضاییان چیست؟

در فوتبال ما اتفاقات عجیب‌تری رخ می‌دهد که در قیاس با آنها، موضوع رفتن و برگشتن رامین اتفاق چندان خاص و عجیبی نیست. رامین رضاییان به عنوان یک بازیکن جوان در مقطعی به فوتبال ترکیه رفت و اشتباهی را مرتکب شد اما از آنجا که بحث ما بحث فوتبالی است رضاییان به پرسپولیس برگردانده شد تا بیشتر از توانایی‌های این بازیکن در جهت خدمت به پرسپولیس و تیم ملی استفاده شود.

با توجه به نحوه رفتن رامین رضاییان و اینکه تماس‌های سرمربی و باشگاه پرسپولیس را پاسخ نمی‌داد، باز هم او باید پذیرفته می‌شد؟

اگر برانکو راضی به بازگشت رضاییان شد بنا به مصلحت خودش بوده تا بتواند از توانایی‌های فنی رامین استفاده کند و این موضوع در تمام تیم‌های دنیا وجود دارد، ضمن اینکه رامین برگشته تا اشتباهاتش را جبران کند.

بعضی‌ها معتقدند برانکو حتماً رامین را چند بازی مانند طارمی نیمکت‌نشین می‌کند.

من این‌گونه نگاه نمی‌کنم و اتفاقاً معتقدم اگر رامین در یک بازی چه در لیگ و چه در لیگ قهرمانان آسیا بتواند بازی را برای پرسپولیس درآورد ارزش دارد، به همین دلیل تصمیم برانکو برای بازگشت رضاییان در جهت پیشرفت پرسپولیس بوده است. جدا از آن، مگر برگشت طارمی به ضرر پرسپولیس تمام شد که این بار برگشت رضاییان به ضرر برانکو و تیمش تمام شود؟

چه توصیه‌ای برای رضاییان دارید؟

من معتقدم رامین رضاییان در بازگشت به پرسپولیس باید خیلی خوب بازی کند و آن‌قدر زحمت بکشد تا خاطرات خوب قبلی را در ذهن هواداران پرسپولیس زنده کند، از سوی دیگر رضاییان باید بداند او شدیداً زیر ذره‌بین هواداران تیم‌شان است و چنانچه کوچک‌ترین لغزشی داشته باشد از ذهن هواداران تیمش خواهد رفت.

 

ایراد فنی پرسپولیس فعلی را در کدام پست می‌دانید؟

من معتقدم پرسپولیس در پست دفاع میانی و بازیکن مکمل سیدجلال نیاز به جذب یک بازیکن دیگر دارد و محمد انصاری برای بازی‌های حساس و دشوار پرسپولیس برای دفاع میانی بازیکن ایده‌آلی نیست و این بازیکن باید به پست دفاع چپ انتقال پیدا کند.

 

در مورد بازی حساس تیم ملی کشورمان با تیم ملی قطر چه صحبتی دارید؟

تیم ملی باید در حضور تماشاگران خودی استارت قوی بزند تا با روحیه خوب به مصاف بازی با چین برود. تیم قطر یک تیم چندملیتی است اما با این وجود ما بهتریم و به لحاظ فردی و تیمی بر تیم ملی قطر برتری داریم.

 

اما چرا سخت بر قطر پیروز می‌شویم؟

قطری‌ها روی شیوه بازی تیم ملی کشورمان شناخت زیادی دارند به همین دلیل بازی‌های تیم ایران و قطر همیشه سخت و حساس می‌شود.