کی روش عاشق جنگ روانی است!

امیر حاج رضایی درباره جنگ رسانه ای به وجود آمده بین کی روش و رسانه های قطری و توهین برخی از این رسانه ها به کی روش اظهار داشت: مربی ها چند دسته هستند و هر کدام طرز فکر خودشان را دارند. کی روش در دسته ای از مربیان قراردارد که به جنگ های روانی علاقه مند است. نه تنها در جام جهانی و مسابقات بین المللی بلکه او در داخل کشور هم با مخالفانش با ادبیات بیانه وار صحبت می کند و درگیر قلم می شود. از منظر ایشان جنگ های روانی می تواند سودمند باشد.

وی در ادامه افزود: کی روش در اردوی تیم ملی که در ایتالیا هم برگزار شد وقتی بچه ها را به موزه فدراسیون فوتبال ایتالیا برده بودند صحبت های احساسی و حماسی برای بازیکنان انجام داد تا آنها را از نظر روحی تقویت کند و به آنها قدرت بدهد. نمی توانم او را قضاوت کنم که کار او درست است یا غلط. من هم از جنگ روانی بدم نمی آید اگر در آن توهین نباشد.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: نمونه بارز این جنگ روانی ها هموطن کی روش، ژوزه مورینیو است که با واژه های ویرانگرش جنگ های روانی عجیبی را به وجود می آورد. کی روش خواسته در آستانه بازی با قطر از لحاظ روحی و روانی تیم خودش و حریف را تحت تاثیر قرار دهد چون در این زمان باقیمانده روی مسائل فنی نمی توان کار خاصی انجام داد.

وی درباره باورهای به وجود آمده پیش از جدال ایران و قطر مبنی بر اینکه قطری ها از سال 1997 به بعد نتوانستند ایران را شکست دهند و همچنین اینکه در دور مقدماتی فقط یک شکست را تجربه کردند اذعان داشت: این گونه باورها پوشالی است و نباید به آنها اتکا کرد. نمونه بارز این مساله تیم ملی انگلستان است. آنها در دور مقدماتی یورو تنها تیمی بودند که صد در صد بازی هایشان را بردند اما با فضاحت حذف شدند. پس نمی توان به نتایج دورهای مقدماتی اعتنا کرد. حریف ما چند ملیتی است و چند سال دیگر میزبان جام جهانی خواهد بود ولی این دلیل نمی شود از آنها بترسیم و بگوییم که کارمان خیلی دشوار است. این گونه آمار و ارقام ها برای مردم خوب است اما متضمن برد و باخت نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اوضاع کلی تیم ملی پیش از شروع مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: حال تیم ملی ما خوب است و تیم ملی ما برای یک ملت 80 میلیونی است. کمبودهایی در دوره کفاشیان بود که حالا به هر طریقی جمع و جور شده است. اما درباره وضعیت تیم ملی و امکاناتی که فراهم شده باید این مثال را به شما بگویم که مانند وقتی است که یک بچه به خانه می رود و از مادرش می پرسد غذا چه داریم. مادرش به او می گوید وقت نکردم غذا درست کنم و آن بچه با دو تخم مرغ شکم خود را سیر می کند. غذایش را خورده اما کاملا و آن طور که باید و شاید سیر نشده است. حالا وضعیت تیم ملی ما هم همین است. مشکلاتی از قبیل لباس را حل کرده ایم اما مگر قرار بود بدون لباس وارد زمین شویم.  به نظرم نقد منصفانه می تواند کمک کننده تیم ملی باشد. اما اینکه کی روش بخواهد برای مسائلی مثل تهیه لباس و اردو انرژی اش را صرف کند به ضرر تیم ملی است. ما هم بد تیم ملی را نمی خواهیم که اگر بخواهیم اصلا ایرانی نیستیم.  

حاج رضایی در پایان گفت: هیچ وقت نتیجه فوتبال را پیش بینی نمی کنم چون کاملا غیرقابل پیش بینی است اما به پیروزی مقابل قطر بسیار خوش بینم و امیدوارم که شروع خوبی در مرحله پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 داشته باشیم.