سرمربی قطر: کی روش پرتغالی است اما مثل ایرانی ها رفتار می کند

خوزه دنیل کارینیو در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیم ملی قطر مقابل ایران اظهار داشت: فردا اولین بازی مقدماتی آغاز می‌شود. بازی اول مقابل ایران صدرنشین رنکینگ آسیا است فرصت زیادی برای آنالیز این بازی داشتیم. می‌دانیم که ایران اولین شانس صعود به جام جهانی است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را در این بازی انجام می‌دهیم و امیدوارم بازی خوبی باشد. در مدتی که در اختیار داشتیم تیم ایران را به خوبی آنالیز کردیم.

«آیا استفاده قطر از بازیکنان چندملیتی درست است یا خیر» این سوالی بود که یکی از خبرنگاران از سرمربی قطر پرسید اما مدیررسانه‌ای این تیم در واکنش به این مسئله خاطرنشان کرد: هیچ کدام از قوانین فیفا را زیر پا نگذاشتیم و تیم‌های دیگر بودند که از حقشان استفاده کردند و میزبان جام جهانی بودند به ما این حق را بدهید که از حقمان استفاده کنیم.

سرمربی قطر در مورد این سوال تاکید کرد: به عنوان سرمربی تیم اینجا هستم که پاسخگوی مسائل فنی باشم. در مورد میزبانی جام جهانی 2022 باید بگویم که نمی‌دانم در آن زمان سرمربی هستم یا خیر. فیفا قوانینی دارد که کشورها از آن استفاده کنند. آلمان و فرانسه هم از این قوانین استفاده می‌کنند و همیشه این مسائل وجود دارد که ما هم یکی از آن کشورها هستیم.

کارینیو در مورد بازی فردا و حضور هواداران ایرانی در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: می‌دانیم که کجا آمده‌ایم و کجا بازی داریم. صد در صد تماشاگران را می‌شناسیم و می دانیم که ایران از همان ابتدا هجومی بازی می کند. هیچ تیمی قبل از بازی برنده نیست. همان طور که گفتم ایران اولین قدرت آسیا است و اولین شانس صعود را دارد اما ما تلاش می‌کنیم که 90 دقیقه با قدرت ظاهر شویم که این مسئله بستگی به بازی بازیکنان قطر هم دارد.

وی در مورد اردوی سوئیس تیمش و اینکه آیا به اهداف مورد نظر رسیده است یا خیر یادآور شد: پس از آن اردو به مرحله‌ای رسیدیم که باید آمادگی صد در صد مقابل ایران را داشته باشیم. تیم شما به صد در صد آمادگی‌اش برای این بازی رسیده است.

وی در مورد پاسخ به سوال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه پیش از این سرمربی اشکان دژاگه بوده و چه شناختی از بازیکنان ایران دارد گفت: بازیکنان ایرانی شخصیت فوق‌العاده بالایی دارند من شخصا با اشکان کار کردم و توانستیم با شخصیت بازیکنان ایرانی بیشتر آشنا شوم بررسی ما بالاتر از بررسی یکی دو بازیکن بود. تیم ملی ایران نقاط ضعف و قدرت دارد هان طور که تیم ما این نقاط را دارد و می‌خواهیم با قدرت ظاهر شویم. هر بازی روش خاص خود را دارد. قدرت خود را فردا نشان خواهیم داد.

به گزارش فارس، در ادامه این کنفرانس خبرنگاری از سرمربی قطر این سوال را مطرح کرد که فرانسه همچون قطر از بازیکنان دوملیتی استفاده نمی‌کند که باز هم مدیر رسانه‌ای قطر در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: ما اینجا با ایران بازی داریم نه با فرانسه!

سرمربی قطر در مورد این سوال تاکید کرد: همه می‌دانند که فرانسه و آلمان چند بازیکن دورگه دارند و نیازی نیست من در این باره صحبت کنم.

سرمربی قطر در مورد اتحاد تیمش تاکید کرد: همگی ما همبستگی داریم، کادرفنی و همه برای یک هدف آماده هستیم. مطمئن باشید اگر ایران مقابل ما به پیروزی برسد به خاطر بازی است نه به خاطر غروری که در ما وجود نداشته و در بین بازیکنان نبوده است اگر ایران را ببریم برای قطر این اتفاق رخ می دهد فردا هر یک از دو تیم برنده شوند به خاطر مسابقه فوتبال است.

کارینیو در مورد اینکه آیا بازی فردا را از لحاظ آماری آنالیز کرده‌اید گفت: این اردویی که برگزار کردیم فقط برای بازی با ایران نبود برای بازی در مسابقات مقدماتی بود. سعی کردیم که تمام تجربیات را به بازیکنان انتقال دهیم که به شرایط کامل برسند. اردوی خاصی برای این بازی نداشتیم بلکه برای تمام بازی‌ها بود. قبل از همه در مورد بازی باید بگویم که کی‌روش مربی قدرتمند و جهانی است و شکی نیست بیوگرافی قوی دارد اما هیچ مربی همیشه برنده و بازنده نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه قطر هیچ‌گاه نتوانسته مقابل ایران در آزادی به پیروزی برسد و همچنین چه مسائلی باعث می‌شود که بازیکنان دو ملیتی ترغیب بشوند پیراهن این کشور را برتن کنند تاکید کرد: آرزو دارم که هیچ موقع این سوال را از من نپرسید اما شک نکنید که بازیکنان با غرور بازی می کنند. در زمین نه برای ملیت بازی می کنند نه رنگی دیده می شود بلکه برای تیم بازی می کنند. خودم اروگوئه ای هستم تیم ملی من این شانس را به من نداد که روی نیمکت آن بنشینم اما قطری‌ها این شانس را به من دادند و ما هم با تمام تلاش برای این کشور می جنگیم و برای جبران محبت های قطر تلاش می‌کنیم.

وی افزود: کی‌روش هم پرتغالی است اما مثل ایرانی ها رفتار می کند و می‌جنگد. به هر حال این موضوع در همه جا وجود دارد و کشور قطر هم درهای خود را بر روی من باز کرد. مطمئن باشید هر کسی در سمت خود تمام تلاش خود را انجام خواهد داد و برای پیراهنی که بر تن می‌کند، تلاش خواهد کرد. مطمئن باشید کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه نخواهد کرد. ما هم تمام احترام خود را به قطر خواهیم گذاشت.

سرمربی قطر در مورد اینکه چه شانسی برای صعود به جام جهانی برای تیمش قائل است، گفت: درست است که ایران رنک بهتری دارد،‌اما سورپرایزهایی هم در فوتبال وجود دارد که ما هم یکی از آنها خواهیم بود.

کارینیو یادآور شد: خیلی خوشحال هستم در ایران هستم، ایران کشوری فوق‌العاده است و امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم. ما هم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم. آرزو می‌کنم همه شما را در قطر ببینم.