سخنرانی برانکو در همایش سلامت و پزشکی

 امروز مراسم همایش سلامت و پزشکی با هدف تقدیر از پزشکان ورزشی و به مناسبت روز پزشک در تالار ایوان شمس برگزار شد که برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس میهمان ویژه این مراسم بود که برای دقایقی برای حاضرین به سخنرانی پرداخت. 

برانکو در این همایش گفت: فکر نمی‌کنم نیازی باشد که بخواهم در خصوص خدمات پزشکان با توجه به سوگندنامه بقراط صحبتی داشته باشم چرا که اهمیت پزشکان و ارزش کار آنها کاملاً مشخص است و نیازی به توضیح من نیست. به خصوص اینکه وقتی که بخواهم درباره ماجرای همکاری خودم و همکارانم با پزشکان در زمینه ورزش و به خصوص فوتبال را مطرح کنم. باید بگویم نقش پزشکان بسیار مهم است و می‌توانم به جرأت بگویم که همان اندازه که مربیان در ورزش اهمیت دارند پزشکان هم مهم هستند و خوشحالم از اینکه در کشوری مثل ایران که سابقه بسیار خوبی در زمینه پزشکی دارد این اندازه به نقش پزشکان در ورزش اهمیت داده می‌شود. 

وی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: من سالهاست که در ایران هستم و باید به عنوان یک مربی از همه سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به امر اهمیت پزشکان در ورزش واقف هستند و به آن احترام می‌گذارند تشکر کنم. همچنین باید از سازمان‌هایی که همواره از پزشکان قدردانی می‌کنند ممنون باشم. 

سرمربی پرسپولیس که مورد تشویق شدید حضار در این مراسم قرار گرفته بود تصریح کرد: به هر حال طبیعی است که در کنار دانش ورزشی نیاز به دانش پزشکی هم باشد. معتقدم که نقش پزشکان در همه رشته‌های ورزشی به خصوص فوتبال که درگیری‌های فیزیکی زیادی دارد بسیار مهم است چرا که باید در ورزشی مثل فوتبال که مصدومیت در آن زیاد وجود دارد نقش پزشکان همیشه مهم شمرده شود. همه ما می‌دانیم که در ورزش حرفه‌ای فشار تمرینات و مسابقات بسیار بالاست و همین موضوع باعث می‌شود تا مصدومیت‌های زیادی گریبان ورزشکاران را بگیرد و در این مواقع است که نقش پزشک خیلی خوب به چشم می‌آید. از طرف دیگر پزشکان در پیشگیری از مشکلات و بیماری‌ها اهمیت زیادی دارند و این موضوعی است که همه ما به آن آگاه هستیم. 

برانکو با اشاره به مشکلاتی که سال قبل برای دو فوتبالیست به وجود آمد، خاطرنشان کرد: همانطور که همه می‌دانید متأسفانه سال گذشته ما دو فوتبالیست جوان را از دست دادیم که فوت شدند با این همه من و همه همکارانم کاملاً به اهمیت نقش پزشکان واقف هستیم و امیدوارم شرایط کار برای آنها در ورزش و به خصوص فوتبال تا جایی که امکان دارد بهتر شود. 

در پایان صحبت‌هایم باید بگویم از همه پزشکان جامعه ایران تشکر می‌کنم که زحمات زیادی می‌کشند و این را می‌گویم که هیچ کاری بشردوستانه‌تر از کار پزشک وجود ندارد.