عزیز محمدی: حضور ورزشکاران در مسجد برای جذب جوانان بسیار موثر است

عزیز محمدی رئیس سابق اتحادیه فوتبال در درباره فضای معنوی ورزشکاران و قهرمانان در رقابت‌های بین‌المللی گفت: به طور طبیعی کسانی که ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند روح پهلوانی و جوانمردی درون آن‌ها نهادینه می‌شود. دررقابت های رسمی ورزشکارانی که در تیم های گروهی مانند فوتبال و یا والیبال حضور دارند قبل از اینکه به زمین بروند توسل به ائمه می‌کنند برای اینکه رقابت خوب و سازنده ای داشته باشند و شرمنده مردم نشوند.

وی افزود: همه این‌ها نشان می‌دهد که ورزشکاران ما اعتقادات مذهبی دارند همانطور که در رقابت‌های المپیک بارها دیدیم، وزنه بردار وقتی بر روی تخته می‌رود یا کشتی گیر بعد از پیروزی دست‌هایش را بالا می‌برد و از خدا تشکر می‌کرد همچنین بانوان ما که مثلاً شخصی مثل الهه احمدی قبل از شروع فینال مسابقاتش قرآن به دست می‌گیرد  برای رسیدن به آرامش دعا می کند. همه این‌ها نشان می‌دهد ورزشکاران ما با فضاهای معنوی و مذهبی بیگانه نیستند و برای رسیدن به آرامش و کسب نتیجه از خدا کمک می خواهند. به طور حتم دیدن این صحنه‌ها از طرف ورزشکاران برای جوانان جامعه خوشایند است و آن‌ها را ترغیب می‌کنند که مانند آن‌ها باشند. در رقابت‌های المپیک وقتی ورزشکاری قهرمان می‌شود مدالش را به شهدای حرم یا امام رضا تقدیم می‌کند همه این‌ها تأثیر مثبتی بر روی جوانان ما دارد.

رئیس سایق اتحادیه فوتبال در مورد جذب جوانان و حضور در مساجد گفت: در استادیوم های ما کارهای فرهنگ انجام می‌گیرد و هر هفته که فوتبال برگزار می‌شود آن را به مناسبت‌های مختلف نام گذاری می کنند.همه مسئولان ورزش با مساجد و تکایا اتباط دارند. ورزشکاران از همین نسل مساجد و تکایا هستند و در ایام مذهبی مانند محرم در مساجد حضور پیدا می‌کنند.

محمدی همچنین در مورد بهبود رابطه ورزش و مساجد اظهار کرد: اکثر ورزشکاران چه مربی و چه بازیکن در امور خیریه حضور فعال دارند به طوری که در یکسال گذشته گروهی از پیشکسوتان فوتبال  با برگزاری مسابقات به برخی از نیازمندان و بیماران کمک می‌کنند یا همین ورزشکاران از طریق مساجد و بهزیستی افراد نیازمند را شناسایی و به آن‌ها کمک می‌کنند. حضور ورزشکاران در مساجد و محافل مذهبی برای ارتباط با جوانان و همچنین کمک به آن‌ها راه سازنده ای است و در این چندسال اخیر ما به کرات شاهد آن بودیم. کم نیستند بازیکنانی که در ایام محرم در مساجد و تکایا حضور پیدا می‌کردند به طور حتم جوانان وقتی می بینند ورزشکار هم مانند خودشان است و در این امور شرکت می‌کنند آن‌ها را الگوی خود قرار می دهند.