شاگردان کارلوس کی روش در شرایطی دیدار برابر قطر را در وقت های اضافه با برتری ۲ بر صفر به پایان بردند که در طول ۹۰ دقیقه حتی یکبار هم تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش نرفتند و نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشتند.

درست است که همه ما از پیروزی تیم ملی برابر قطر خوشحالیم و سه امتیاز این دیدار برای تیم ملی ایران در راه رسیدن به جام جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی یک گل هم می تواند در صعود تاثیرگذار باشد، اما نباید در باد این پیرئوزی بخوابیم و فراموش کنیم که تیم ملی ایران برابر نزدیک به ۸۰ هزار تماشاگر یکی از ضعیف ترین نمایش های چند سال اخیرش را داشت.

ملی پوشان ایران در دیدار برابر قطر بسیار ناهماهنگ و بی برنامه بودند و هیچ تاکتیک خاصی برای رسیدن و نزدیک شدن به دروازه حریف نداشتند. این تیم تا دقیقه ۳۱ که علیرضا جهانبخش شوت محکمی را از بالای دروازه به بیرون زد هیچ موقعیتی نزدیک به دروازه قطر هم نداشت.

این در حالی است که فوتبال ایران به واسطه حمایت پرتعداد تماشاگرانش در دقایق ابتدایی حریفان را تحت فشار می گذاشت و صاحب موقعیت هایی هم می شد. این روال در طول ۹۰ دقیقه ادامه داشت و شاگردان کارلوس کی روش نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند.

واقعیت این است که اگر بخواهیم با همین روال برابر تیم هایی مثل کره جنوبی و ازبکستان و حتی چین بازی کنیم قطعا به مشکل خواهیم خورد و باید قید رفتن به جام جهانی را بزنیم. همین قطری که تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی شکستش داد قطعا در دوحه یقه فوتبال ایران با این مدال بازی کردن را خواهد گرفت.

قطری ها هرچند در ورزشگاه آزادی شکست خوردند اما به مراتب بهتر از ایران بازی کردند و صاحب موقعیت های بیشتری هم شدند. آنها یک گل آفساید هم زدند و هماهنگ و نظم بهتری داشتند. تیم ملی ایران اگر بخواهد به همین روال ادامه دهد قطعا به مشکل خواهد خورد.

مشخص نیست اردوی ایتالیا برای تیم ملی چه دستاوردی داشته است که در طول ۹۰ دقیقه دیدار برابر قطر حتی شاهد یک کار ترکیبی که منجر به ایجاد موقعیت شود دیده نشد. برخی ملی پوشان هم که در حد و اندازه خود نبودند و نمایش ضعیفی داشتند.

شاید اگر اشتباه مرگبار دروازه بان فرانسوی تیم ملی قطر نبود تیم ملی ایران به این پیروزی نمی رسید. اما مشخص نیست که در دیدارهای آینده هم چنین بازیکنانی پیدا شوند که این اشتباه را انجام دهند و عامل پیروزی ایران شوند!

کارلوس کی روش که در طول بازی بسیار عصبانی بود و مدام به داور اعتراض می کرد، نشان داد تمرکزش روی تیم ملی و مسائل فنی نیست و بیشتر به فکر مسائل حاشیه ایی است. او در کنفرانس خبری بعد از بازی هم دوباره به فردی که نامی از او نبرد حمله کرد و خواستار عذرخواهی اش از مردم شد.

این در حالی است که تیم ملی اردوی خوبی را در ایتالیا پشت سرگذاشت و چند بازی تدارکاتی هم برگزار کرد اما ثمره ای از این اردو در دیدار ایران و قطر مشاهده نشد و بازی ضعیف تیم ملی نگرانی ها برای آینده را افزایش داد.