تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه آماده می‌کند از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز با حضور 14 بازیکن تمرین خود را در مجموعه ورزشی پژوهشگاه صنعت نفت تهران آغاز کرد.

این درحالی است که بازیکنان اصلی بازی شب گذشته مقابل قطر برای ریکاوری راهی استخر شده و سایر بازیکنان به منظور برگزاری تمرینات تاکتیکی زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را آغاز کردند.

* ساعت 16 و 25 دقیقه اتوبوس تیم ملی راهی مجموعه تمرینی شده و کارلوس کی‌روش به عنوان اولین نفر به زمین تمرین ‌آمد. نکته قابل توجه اینکه امروز تمام حاضران در تمرین از جمله بازیکنان، کادر فنی لباس سبز رنگ برند آدیداس را به تن دارند و کی‌روش نیز با ‌تی‌شرت سرمه‌ای همیشگی خود در تمرین حضور دارد ضمن اینکه جواد نکونام مربی تیم ملی نیز به عنوان آخرین نفر خود را به زمین تمرین رساند.

* سعید آقایی و محمد انصاری دو بازیکنی که از لیست بازی دیشب با قطر خط خورده بودند در تمرین امروز حاضر شده و امشب نیز همراه با تیم ملی راهی چین خواهند شد.

* به خاطر پیروزی تیم ملی مقابل قطر یک جو شاد و باطراوت در تمرین امروز تیم ملی حاکم بود.

* از ساعت 16 و 30 دقیقه بازیکنان کار را با گرم کردن اختیاری بدنهای خود آغاز کرده هرچند که کی‌روش دقایقی دیرتر به جمع آنان اضافه شد اما با آمدن کی‌روش استارت جدی تمرینات خورد و بازیکنان با استارت‌های کوتاه و بلند همراه با توپ کار تمرینی امروز را آغاز کردند. در این مرحله گلرها جدا شده و تمرین اختصاصی دروازه‌بانی مشغول شدند. 

* محمدرضا ساکت به همراه مهدی تاج و حسین هدایتی در اواسط تمرین امروز به محل تمرین آمده و در کنار پیروانی مدیر تیم ملی نظاره گر تمرینات شدند.

* کارلوس کی‌روش در همان ابتدای تمرین یک جلسه اختصاصی سرپایی را با دستیارانش برگزار کرده که مشخصا او در این جلسه طراحی تمرینات را برای دستیارانش توضیح می‌داد. هرچند که دستیاران کمتری نسبت به روزهای گذشته در تمرین امروز حضور دارند و چند مربی برای همراهی با بازیکنان اصلی راهی استخر شدند. 

* در ادامه تمرینات بازیکنان ابتدا در یک بخش تمرینی که بیشتر شبیه بازی بود یکدیگر را دنبال کرده و باید سعی می‌کردند به نفر جلویی برسند که در این بین برخی از بازیکنان شوخی و بنده رخ داده و در ادامه نیز ملی پوشان به سه گروه آبی سبز و نارنجی تقسیم شده و ابتدا تمرین آقا وسط را انجام داده و سپس در سه گروه مجزا به کار با توپ پرداختند.

* این بخش تمرینی زیر نظر مستقیم کی‌روش برگزار شد و او با جدیت بر تمام مراحل تمرینی نظارت داشت.

* در ادامه تمرینات امروز بازیکنان در یک بخش کوچک زمین تمرین کار با توپ و شوت زنی به سمت دروازه را آغاز کردند که در غیاب مارکار آقاجانیان، جواد نکونام صحبت‌های کی‌روش را برای بازیکنان ترجمه کرده و مراحل تمرینی را برعهده داشت. نکته جالب اینکه نکونام نکات فنی را به صورت جزیی برای بازیکنان توضیح می‌داد.

* تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه ‌آینده از هفته دوم مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت.