محمد پنجعلی  در مورد پیروزی ایران مقابل قطر گفت: برد دلچسب و شیرینی بود، اما نباید پشت این نتیجه پنهان شد. این برد روی یک اتفاق رخ داد و قطر تیم برتر میدان بود. قطر در ورزشگاه آزادی تیم ما را تحت‌ِفشار قرار داد و ثابت کرد که تیم خوبی است.

وی افزود:‌ تیم ملی از نظر مهره مشکلی ندارد و مشکل ما در کار تیمی است. ما در بازی‌های ترکیبی ضعف داشتیم و باید این مشکل را برطرف کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشور‌مان به رفتار عجیب کی‌روش اشاره کرد و گفت: رفتار کی‌روش غیرحرفه ای و عجیب بود. این رفتارها تنش را به بازیکنان و تماشاگران منتقل می‌کند. همان‌طور که شاهد بودیم بازیکنان بسیار عصبی بودند و خطاهای زیادی انجام می‌دادند که نتیجه اعتراض‌های کی‌روش بود.

پنجعلی ادامه داد:‌ نکونام مربی جوانی است، اما رفتار او نیز هرگز در شأن تیم ملی نبود. اینگونه رفتارها به اعتبار فوتبال ایران در سطح بین‌الملل آسیب می‌رساند. هنگامی که نکونام روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند باید بیشتر مراقب رفتار‌هایش باشد.

وی در مورد بازی بعدی ایران مقابل چین اظهار داشت: تیم چین مقابل کره جنوبی نشان داد توانایی زیادی دارد و نباید این تیم را دست‌کم گرفت. به‌نظر من در مقابل چین باید بسته و دفاعی بازی کنیم و چشم به ضدحملات داشته باشیم. در بازی با قطر شاهد بودیم این تیم در ورزشگاه آزادی ایران را تحت‌ِفشار قرار داد و توپ و میدان را در اختیار داشت، بنابراین بعید است کی‌روش مقابل چین هجومی بازی کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد گلایه‌اش به وزیر ورزش و جوانان، عنوان کرد: شکایتی در این مورد نبود و به‌خاطر برخی مسائل به وزیر گلایه کردم. ترجیح می‌دهم به‌دلیل شرایط پرسپولیس فعلاً سکوت کنم و بعد از قهرمانی تیم محبوبم حرف‌هایم را بزنم.