ایران تیمی دفاعی و شکستن خط دفاعی آنها دشوار است

تیم ملی فوتبال چین که در اولین بازی خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در خارج از خانه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کره‌جنوبی شد، از ساعت 16 امروز (سه‌شنبه) در اولین دیدار خانگی خود در این رقابت‌ها پذیرای ایران است.

ژو یومینگ از مفسران و گزارشگران مطرح چینی در تحلیل این بازی گفت: تیم ملی ایران تحت‌ هدایت کارلوس کی‌روش در سال‌های اخیر بنا به دلایل مختلف بازی دفاعی را در دستور کارش قرار داده است. یکی از دلایل این موضوع این است که تنها تعداد محدودی از بازیکنان ایران در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و این خود به خود تفکرات هجومی این تیم را پایین می‌آورد. در مقابل آنها روی گرفتن توپ از حریف و استفاده از ضدحملات برنامه دارند. ایران تیمی دفاعی است و شکستن خط دفاعی آنها کار دشواری برای ما خواهد بود.

وی اظهار داشت: به نظر من چین نبرد سختی با دفاع مستحکم ایران خواهد داشت. نباید خوش‌بینی کورکورانه‌ای داشته باشیم یا اینکه با خود بگوییم که شکست قهرمانانه‌ای مقابل کره‌جنوبی داشتیم چون در نهایت آن بازی را به حریف واگذار کردیم و از طرفی دیگر هنوز حریف بعدی خود (ایران) را هنوز شکست نداده‌ایم. چیزی که در حال حاضر به آن نیاز داریم کسب سه امتیاز این دیدار به منظور ساختن پایه‌های لازم برای رسیدن به جام جهانی است.

این مفسر و گزارشگر چینی عنوان کرد: بازیکنان چین در تقابل با ایران نباید استرس داشته باشند و از طرفی دیگر نباید غرق در عملکردی شوند که در دقایق پایانی مقابل کره‌جنوبی داشتند. چین باید بازی موثری را مقابل ایران به نمایش بگذارد، در غیر این صورت شانسی برای پیروزی ندارد. با این حال روحیه تیمی ما پس از بازی با کره‌جنوبی بالاست و این نکته مثبتی است.