مشکل استقلال منصوریان نیست

علی سامره چهره محجوب و محبوب طرفداران استقلال که هنوز هم با علی ثانیه 30 خود در دربی پایتخت در اذهان همگان مانده است با حمایت همه جانبه از علیرضا منصوریان مدعی شد این مربی می تواند تیم را به روزهای اوج خود بازگرداند به این شرط که همه از او حمایت واقعی انجام دهند.

 

مشکل استقلال منصوریان نیست

 

این روزها هر جا را که نگاه می کنیم می بینیم از استقلال انتقاد می شود و همه در این بین علیرضا منصوریان را مقصر اصلی نتایج تیم می بینند در حالی که من اعتقاد دارم این مربی نه این که نقشی نداشته باشد اما سهم او از این نتایج خیلی کمتر از مدیریت باشگاه است. مدیریتی که زحمت خود را در این سال ها کشیده اما چون ثبات نداشته آرامشی به تیم تزریق نکرده است. متاسفانه در فوتبال ایران همه کاسه کوزه ها سر مربیان می شکند.

 

منصوریان به حمایت واقعی نیاز دارد

 

متاسفانه به چشم می بینیم که در باشگاه استقلال فقط در ظاهر از منصوریان حمایت می شود اما در عمل همه این مربی را می زنند! در حالی که این انصاف نیست با این مربی چنین رفتاری شود. من خودمم به برخی تصمیمات منصوریان انتقاد دارم اما همه می دانیم که هیچ مربی بدون اشتباه نیست ولی با این وجود شک ندارم اگر از علی که میان طرفداران هم از وجه قابل قبولی برخوردار است حمایت شود می تواند استقلال را به مسیر درست بازگرداند.

 

مثل بارسلونا از استقلال حمایت کنند

 

تیمی که 70 درصد اسکلت اصلی اش تغییر کرده و جوان تر شده است به هر حال باید این فرصت را پیدا کند تا به هماهنگی برسد. یادم نمی رود در برهه ای که باشگاه بارسلونا با انتخاب فرانک رایکارد هلندی تصمیم گرفت به دوران افول خود در برنامه ای طولانی مدت خاتمه دهد این مربی هلندی در 10 هفته ابتدایی لالیگا اصلا نتایج خوبی نگرفت اما بعد از این مدت تیمی ساخت که پایه و اساس بارسای نوین را رقم زد و این باشگاه به یکی از بهترین های اسپانیا و اروپا تبدیل شد. یا در همین ایران خودمان اگر حمایت های باشگاه ذوب آهن از یحیی نبود این تیم الان این گونه به موفقیت نمی رسید.

 

با یک برد همه چیز درست می شود

 

مشکل بزرگ استقلال در حال حاضر روحی و روانی است و این مشکل هم با اولین برد قابل حل شدن است. بازی با ماشین سازی می تواند استارت اوج گیی استقلال و منصوریان باشد و الان وظیفه طرفداران حساس تر از هر زمان دیگری است چون با حضور خود در ورزشگاه و حمایت از استقلال می توانند نقش خود را به عنوان یار دوازدهم به خوبی ایفا کنند.

 

دربی می تواند با نتیجه جالب توجهی رقم بخورد

 

دربی شرایط خاص خود را دارد و من اصلا اعتقاد ندارم که استقلال از حالا به رقیب خود باخته باشد. تنها کافی است به سابقه این بازی نگاه کنید تا متوجه شوید شرایط این بازی ربطی به جایگاه و قدرت دو تیم ندارد. سال 82 وقتی می خواستیم در دربی بازی کنیم تا هفته هفتم اصلا خوب نتیجه نگرفته بودیم. آن سال امیر قلعه نویی استقلال را بنا به افکار خود بازسازی کرده بود و نیاز به زمان بود که به هماهنگی برسیم اما پرسپولیس بگوویچ یکی از از پرمهره ترین تیم های تاریخ این باشگاه بود و شروعی توفانی داشت. همه می گفتند استقلال یکی از سنگین ترین شکست ها را متحمل می شود اما دیدید که رفتیم و دربی را بردیم. پس الان هم روی شرایط دو تیم نمی توان دربی را پیش بینی کردو شک ندارم این بازی با یک نتیجه جالب توجه روبرو خواهد بود.

 

تیم کی روش انتظارات را برآورده نکرد

 

هر دو بازی تیم ملی را دیدم. باز مقابل چین بهتر از بازی با قطر توپ را به گردش درآوردیم اما واقعیت این است که با این پتانسیل نمایش خوبی از ایران شاهد نبودیم و 4 امتیازی هم که اندوختیم لطف خدا بود. به نظرم کی روش می توانست نمایشی بهتر از شاگردانش بگیرد به خصوص برابر چین که اصلا در حد و اندازه تیم های آماده قاره نبود و بیشتر به تیمی محلی شباهت داشت تا تیم ملی یک کشور! امیدوارم برای بازی های حساس با ازبک و کره بتوانیم تیمی آماده تر و هماهنگ تر در اختیار داشته باشیم و راه صعودمان را هموار کنیم.