علیرضا بیرانوند و الکساندر لوبانف از نیم فصل سال گذشته تقابل های جالبی با یکدیگر  داشته اند. نیم فصل پارسال که پرسپولیس از ناحیه دروازه بان آسیب های شدیدی دیده بود، مسئولان باشگاه به دنبال جذب علیرضا بیرانوند رفتند. در حالی که این دروازه بان به شدت راضی به حضور در جمع سرخپوشان بود، مسئولان نفت مخالفت می‌کردند اما درست در روزی که قرار بود مذاکره نهایی انجام شود و احتمالا صدور رضایتنامه بیرانوند توسط مدیران نفت زیاد شده بود، ناگهان الکساندر لوبانف دروازه بان تیم ملی ازبکستان به ایران آمد و با پرسپولیس قرارداد بست تا حضور بیرانوند منتفی شود.

 

لوبانف در نیم فصل حضورش در پرسپولیس عملکرد خوبی برجای نگذاشت و انتقادهای زیادی را متوجه خود کرد.  روزی که علیرضا بیرانوند از نفت تهران به پرسپولیس ملحق شد، مشخص بود که برانکو ایوانکوویچ او را برای دروازه بان اول و دریافت پیراهن شماره یک به تیمش آورده است. پس از محرومیت سوشا مکانی و حضورش در فوتبال نروژ، لوبانف در پرسپولیس ماند اما حضورش دوامی نداشت و وقتی متوجه شد باید به عنوان گلر ذخیره بیرانوند در جمع سرخ ها باشد، ترجیح به جدایی داد. او دوباره راه لیگ کشورش را در پیش گرفت تا جایگاه خود در تیم ملی ازبکستان را از دست ندهد و بتواند در تیمی باشد که بازی کند.

 

 

 

به نوعی می توان گفت رقابت میان بیرانوند و لوبانف در پرسپولیس را گلر ایرانی برد؛ بیرانوند ماند و فیکس تیم ملی ایران شد و لوبانف رفت تا همچنان به عنوان دروازه بان اول تیم ملی ازبکستان فعالیت کند.

 

رقابت این دو دروازه بان اما به همین جا ختم نمی شود. لوبانف و بیرانوند در دو بازی گذشته تیم های ملی کشورشان هیچ توپی از خط دروازه شان عبور نکرده و عملکرد نسبتا مناسبی از خود برجای گذاشته اند. آنها حالا در سومین بازی روبه روی یکدیگر می ایستند. بازی ایران و ازبکستان که روز 15 مهرماه برگزار می شود، به نوعی زمان تسویه حساب بیرانوند و لوبانف است. این دو گلر انگیزه زیادی دارند تا بار دیگر توانایی های فنی خود را نشان دهند و برای موفقیت تیم هایشان بجنگند.

 

 

فارغ از تمام حساسیت های بازی ایران و ازبکستان در تاشکند، رقابت ویژه بیرانوند ولوبانف هم می تواند جالب توجه باشد. آیا بیرانوند این رقابت را به سود خود به پایان می برد؟