قلعه نویی:به کی روش اطلاعات غلط می دهند

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس اظهار داشت:. به دوست خوبم برانکو ایوانکوویچ خوشامد می‌گویم. ملت ایران اخلاقی مدیون برانکو هستند. موضوع فنی که جای خودش را دارداما مهمتر این است که او اخلاقی کمک زیادی به فوتبال ایران کرده است. قبل از جام جهانی در نشستی سه روزه او تجاربش را در اختیار من گذاشت. نتیجه فراموش می‌شود اما عمر مسائل اخلاقی زیاد است. نتیجه فراموش می‌شود.

سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد:بازی تیم ملی را  دیدیم. امروز هم برنامه ورزش و مردم را تماشا کردیم. من فکر می‌کنم در حق مسعود شجاعی در فضای مجازی و جاهای دیگر کم‌لطفی شد. با این که مسعود از تیم ملی دور بود و در شرایط بازی نبود ولی در بازی تیم ملی مقابل چین  در 4 صحنه که موقعیت‌های بالای 60  درصد بود شجاعی تاثیرگذار بود و پاس قبلی را داده بود. یک صحنه همان برخورد با دروازه‌بان چین بود که پاس را شجاعی داده بود. در صحنه‌ی دیگری هم یک ضربه سر خیلی خوب بود. در این چند روز در حق این بازیکن خیلی کم لطفی شده است. البته شاید این مسئله به من ربطی نداشته باشد اما وظیفه اخلاقی خودم دانستم که این را بگویم.

وی ادامه داد:بازی دو تیم تراکتور و پرسپولیس از حساسیت بالایی برخوردار بوده است الان خیلی از مردم ایران که آذری نیستند تراکتور را دنبال می کنند.پرسپولیس تیم بزرگی است. بزرگترین نقطه قوت این تیم پرس تیمی است. چون مهاجم شان و سیستم 4-4-2 بازی می کنند کناره های زمین شان خیلی خطرناک است.

سرمربی تراکتورسازی افزود:ما در تمرینات روی این مسایل کار کردیم اما واقعیت فوتبال داخل زمین اتفاق می افتاد نقاط قوت شان را گفتیم نقاط ضعف را بگذاریم داخل زمین نشان می دهیم. ما تراکتور بزرگ هستیم . خیلی خوب بازی می کنیم تنها نقطه ضعف ما تعطیلی های بلند مدت است در لیگ که هیچ کجای دنیا اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد:آقایان صحبت می کنند اما با شهامت صحبت نمی کنند ما هم می گوییم اردو را خودشان گذاشتند بهترین حالت این است که قبل از بازی ها بازی تدارکاتی کنند مگر چند لژیونر با تیم ملی تمرین می کنند سردار آزمون، محمدی، جهانبخش، عزت اللهی از این لیگ به اروپا رفتند. سردار را اکبر محمدی زحمتش را کشید و دو سال هم در سپاهان پیش ما بود دغدغه ما این است که لیگ تعطیل شود  این موضوع روی کیفیت بازی تاثیر می گذارد.

سرمربی تراکتورسازی افزود:الان ازبکستان صدر جدول است 6 روز قبل از بازی ها اردوهایش را شروع کرد. مثل ما اردوی بلندمدت نداشت. بازیکن لژیونر هم نداشت. اولویت تیم ملی است اما این نوع اردوها منسوخ شده است.به جای اینکه این آقایان بگویند بازی را خودشان نمی گذارند می روند اردو به جای این اردو بازی تدارکاتی بگذارند.

قلعه نویی افزود:نیمه اول و دوم بازی چین را قیاس کنید هرچه جلوتر برویم بازی ها بهتر می شود سرانگشتی حساب می کنند ما چیزی از 800 میلیون از آماده نبودن یادگار ضرر کردیم سه بازی باید انجام دهیم در هر بازی میانگین 40 هزار نفر می بیبنیم 120 هزار نفر در این بازی می آمدند ضربدر بلیت فروشی کنید ببیند تراکتور چه لطمه ای خورد.

 قلعه‌نویی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه او و برانکو از تیم ملی حمایت کردند، اما کی‌روش بعد از بازی با قطر علیه برانکو مصاحبه‌ای کرد و خواستار عذرخواهی شد، گفت: صحبت کی‌روش علیه من که نبوده است.ما ایران بزرگ را داریم که دارای تاریخی 2500 ساله است، تاریخ را که می‌خواندم، فهمیدم که لوله‌کشی در 5 هزار سال قبل انجام شده بود و آن زمان ایرانی‌ها زیر زمین لوله‌های سفالی کشیده بودند. همه ما ایران را دوست داریم و عاشق تیم ملی هستیم. من در تیم ملی یک سال بدون قرارداد کار  کردم و راهی جام ملت‌ها شدم، درهمان زمان هم در رنکینگ آسیا اول بودیم، چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟ ما با بهترین نتایج از گرو‌ه‌مان بالا رفتیم و این درشرایطی بود که آن زمان بحث تعلیق فدراسیون اتفاق افتاد و کمیته انتقالی کارها را دنبال می‌کرد. ما بدون قرارداد به جام ملت‌ها رفتیم و علاقه‌مان را نشان دادیم، بچه‌هایی که روزی روی مین‌ها می‌رفتند و جان‌شان را می‌دادند، ایران را دوست داشتند، برانکو هم ایران را دوست دارد و عاشق ایران است، مگر قبل از بازی با قطر، برانکو و پرسپولیس موضع حمایتی نداشتند،‌همه دوست داشتیم ایران نتیجه بگیرد و پرسپولیس و برانکو هم حمایت‌شان را نشان دادند.

وی تأکید کرد: کی‌روش هم برای تیم ملی زحمت کشیده، اما اطرافیان او درست به اطلاعش نمی‌رسانند، کی‌روش مترجمی دارد که بچه بسیار خوبی است. به نظر من او اخبار را فقط از دریچه مترجمش دریافت کند و فقط قاسمی اطلاعات اتفاقاتی که می‌افتد، بدهد. شما ببینید در این شرایط یک ماه باشگاه‌ها مجبور بودند بازیکنان خود را با تمرین حفظ کنند که این کار بسیار سخت است، ما در گذشته هم که با برانکو به جام جهانی رفتیم، تعامل وجود داشت.

قلعه نویی افزود:کی‌روش هم با همین رویه کارش را ادامه دهد، همه تیم ملی راد دوست داریم و ملت ایران برانکو را دوست دارد. شما ببینید امروز چقدر متقاضی برای گرفتن عکس با برانکو وجود داشت، مگر این افراد پرسپولیسی بودند،‌آنها با وجود اینکه آذری بودند به برانکو علاقه داشتند. بازهم می‌گویم کی‌روش، قاسمی را امین خودش قرار دهد و به این شکل شرایط بهتر خواهد شد و این کار به سود تیم ملی است، همه ما ایران را دوست داریم و می‌خواهیم به جام جهانی برویم.