شاید در نگاه اول امیدواری بالای منصوریان برای تیمش یک نوع اعتماد به نفس و یا راه فرار از بحران محسوب می‌شود با این حال به نظر می‌رسد امیدواری او دلایل دیگری هم دارد. در داده‌های آماری که آنالیزورهای استقلال در اختیار علیرضا منصوریان قرار داده‌اند، نکات امیدبخشی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد آبی‌های تهرانی می‌توانند از این به بعد به کسب نتایج خوب امیدوار باشند.

 

استقلال بهتر از نفت

در داده‌های آماری که آنالیزورهای استقلال که با استفاده از وسایلی مثل جی‌پی‌اس در اختیار علیرضا منصوریان قرار داده‌اند مشخص شده است که استقلال لیگ شانزدهم نسبت به نفت پارسال تا بدین جای فصل از نظر بدنی وضعیت بهتری دارد. در واقع آنالیزورهای استقلال اطلاعات دقیقی از میزان دوندگی، درصد چربی بازیکنان و البته میزان آمادگی بدنی آنها در اختیار منصوریان داده‌اند که سرمربی این تیم را حسابی امیدوار به آینده کرده است. هرچند نفت‌تهران فصل گذشته تا بدین‌ جای کار 3 امتیاز کسب کرده بود و استقلال در پایان هفته چهارم لیگ‌برتر 2 امتیاز با این حال وضعیت بدنی بازیکنان این تیم بسیار از بازیکنان زردپوش نفت در فصل گذشته بهتر است.

 

آماده‌ترین‌های استقلال

با گذشت حدود 4 هفته از لیگ‌برتر و البته 2 ماه از آغاز فصل تقریبا تمام بازیکنان استقلال به میزان آمادگی مطلوب رسیده‌اند که گفته می‌شود در بین آنها بازیکنانی که در بیشتر بازی‌ها در ترکیب 11 نفره این تیم قرار گرفته‌اند وضعیت بهتری دارند. با این حال در بین بازیکنانی که با استقلال تمرین می‌کنند داده‌های آماری نشان می‌دهد که کاوه رضایی، بختیار رحمانی و جابر انصاری آماده‌ترین بازیکنان این تیم هستند که البته آنها باید تلاش کنند که این میزان آمادگی را در بازی‌ها هم نشان دهند.

 

پیروزی در بازی‌های دوستانه

اگر کسی به داده‌های آماری که آنالیزورهای استقلال در اختیار این تیم قرار داده‌‌اند شک داشته باشد، بدون تردید نتایج این تیم در بازی‌های دوستانه اخیر می‌تواند ثابت کند که شرایط بازیکنان این تیم از نظر روحی و البته بدنی کاملا فرق کرده است. استقلال در 2 بازی دوستانه آخر خود موفق شد راه‌آهن و صبا را شکست دهد و حالا همه در انتظار اولین پیروزی آبی‌ها در لیگ‌برتر هستند. اتفاقی که با توجه به آمادگی بالای بازیکنان و البته نفرات جدیدی که به این تیم اضافه شده‌اند چندان دور از ذهن نیست و استقلال می‌تواند با پیروزی در این بازی با روحیه‌ای خوب به مصاف دربی بزرگ تهران برود.