برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش  از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس اظهار داشت: دربی روبرو با تراکتورسازی دربی بزرگ ماست. سرمربی تیم تراکتورسازی سابقه قهرمانی در فوتبال ایران را دارد و سرمربی تیم ملی ایران دارد. امسال هم در کنار ابراهیمی و بنگر و ادینهو، البته نام دیگر بازیکنان‌شان را نمی آورم و آینده‌دارترین دروازه‌بان ایران، اینها نشان می‌دهد چه تمرکز خوبی در تیم تراکتورسازی برای موفقیت وجود دارد.

وی افزود: افتخار است برای من که در چنین بازی بزرگی شرکت می‌کنم. مطمئن هستم تماشاگرانی که برای تماشای این بازی به ورزشگاه می‌آیند یا کسانی که از طریق تلویزیون بازی را می‌بینند، حتما لذت می‌برند.

برانکو در پاسخ به این سوال که بازی در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برای پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ما دنبال بهانه‌جویی قبل از بازی نیستیم و در مورد ورزشگاه و زمین چمن حرفی نمی‌زنیم. همین طور به دنبال توجیه در خصوص مصدومیت بازیکنانم نیستم. گولچ و وحید امیری در ترکیب‌مان حضور ندارند ولی ما می‌خواهیم بازی مردانه با حریف‌مان داشته باشیم. خودتان بهتر می‌دانید چه رقابت زیبایی بین ما و تراکتورسازی در پیش است.

او در خصوص بازیکنان مصدومش ادامه داد: در مورد اینکه چه کسی را دارم یا ندارم فکر نمی‌کنم. وقتی فوتبال بازی می‌کنیم، کارت زرد و محرومیت یا مصدومیت در آن خواهد بود. ما چند جانشین دیگر هم برای امیری خواهیم داشت و بدون بازیکنان محروم و مصدوم، هیچ تغییری در اهداف‌مان نداریم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: متاسفانه هواداران زیادی در ورزشگاه نخواهند بود. فکر می‌کنم اگر در استادیوم بزرگ شهر بازی می‌کردیم، ورزشگاه به خاطر این بازی پر می‌شد. ما هر کاری می‌کنیم، به خاطر هواداران فوتبال است. باید بگویم در بدو ورودمان با استقبال گرمی از سوی هواداران فوتبال مواجه شدیم و با دسته‌های گل به سراغ‌مان آمدند.

وی افزود: ما مقابل تیم خوبی بازی می‌کنیم. طبیعی است وقتی بازی شروع شود، ‌یک بازی واقعی خواهد بود اما قبل از بازی و بعد از بازی کری خوانی خواهد بود. این زیباترین بخش هر بازی فوتبال است. به خاطر حمایت‌ها از تیم‌مان بسیار خوشحالیم و معتقدم هر تیمی بهتر عمل کند، در بازی فردا (شنبه) موفق خواهد بود اما رفاقت بین بازیکنان ما و تیم حریف ادامه دارد و دوستی من و قلعه‌نویی هم ادامه خواهد داشت.

سرمربی کروات سرخوشان گفت: بیش از 15 سال است با قلعه‌نویی همکاری و آشنایی دارم و به این دوستی افتخار می‌کنم. دوستی که با تمامی مربیان ایرانی دارم برایم افتخار می‌آورد. در مورد زمین چمن هم باید بگویم هر شرایطی که برای تراکتورسازی وجود دارد، برای ما هم خواهد بود فقط همه ما ناراحتیم از تعداد کم تماشاگران در این بازی. برایم جالب بود که در زمان حضورمان در فرودگاه تبریز، هم هواداران ما آمده بودند و هم هواداران تراکتورسازی تا با دسته گل از ما استقبال کنند.

برانکو در مورد شناختش از نحوه بازی تراکتورسازی ادامه داد: این تیم را آنالیز کرده‌ایم. کار ما این بود اما بازیکنان مهم‌ترین مهره بازی هستند و کار اصلی را آنها انجام می‌دهند. تمام تلاش به‌عهده بازیکنان است که در هر بازی پرسپولیس با حمایت حدود 60، 70 هزار تماشاگر انگیزه پیدا می‌کنند. ما مربیان اینجا هستیم تا کیفیت و ظرفیت بازیکنان را بالا ببریم و روز به روز بهتر شوند. هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان انسان و بخشی از ورزش ایران باشند. باید بگویم من حتی ترکیب تراکتور را هم می‌دانم!

وی در خصوص مصدومیت امیری در دیدار تیم ملی گفت: نیازی به بحث کردن در این مورد وجود ندارد. وضعیتی است که به وجود آمده و طبیعی است که بازیکنان در این همه فشار به راحتی نمی‌توانند خودشان را حفظ کنند اما همه ما علاقه داریم به تیم ملی ایران و می‌خواهیم راهیابی به جام جهانی برای تیم ملی دوباره پدید بیاید.

برانکو در پاسخ به یک سوال تکراری در خصوص رامین رضاییان گفت: رضاییان بازیکن پرسپولیس است و باشگاه، بر سر اختلافی که با او داشت، به نتایج خوبی رسیده و ایشان هم کاندیدای بازی در دیدار فرداست. افتخار می‌کنیم که بازیکنانی در تیم ملی داریم. رضاییان هم خدماتی به ما داشته است. همه ما با هم در هر موفقیت شادی خواهیم کرد. بارها اعلام کرده‌ام که در افکار عمومی بر سر اسم‌ها صحبت نمی‌کنم اما باز هم می‌گویم که خوشحالم او برگشته و ما نمایندگان بیشتری در تیم ملی داریم

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس 40 میلیون هوادار دارد و همیشه این وظیفه را احساس می‌کنیم به خاطر هواداران پرشور خود، زیبا و تهاجمی فوتبال بازی کنیم. همیشه هم به دنبال نتیجه‌گیری هستیم. با وجود اینکه چه کسی در کدام پست بازی می‌کند، باید به فکر برد، برد و برد باشیم. هواداران هم می‌دانند که این موضوع کار ساده‌ای نیست به همین خاطر در روزهایی که ضعیف ظاهر می‌شویم نیز در کنار‌مان هستند.

وی افزود: بازیکنان تمام کیفیت‌شان را در اختیار تیم قرار می‌دهند و به همین خاطر در روزهای باخت، کسی از آنها گلایه نمی‌کند. سال قبل را به یاد بیاورید، در هفته‌های ابتدایی ناکام بودیم ولی هواداران در کنار ما بودند و بازیکنان هم ارزش این حمایت را درک کردند و در ادامه فصل بهتر شد. در اهداف ما هیچ تغییری به وجود نمی‌آید و ما دنبال بهترین اتفاق ممکن هستیم. فردا (شنبه) نیز یک دربی بزرگ در پیش داریم و می‌خواهیم از دربی لذت ببریم.

برانکو در نهایت با اشاره به هواداران تراکتورسازی گفت: هواداران تراکتورسازی مثل همیشه پرشور پشت سر تیم‌‌شان هستند و این یکی از زیباترین اتفاقات فوتبال است. حیف شد که در استادیوم بزرگی بازی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/