10 نکته در استقبال از دربی هشتاد و سوم

تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز جمعه هفته جاری برگزار کننده هشتاد و سومین دربی پایتخت خواهند بود. این دربی هم همچون دربی‌های پیشین حساسیت‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت و باید دید در نهایت کدام یک از این دو تیم برنده دربی هشتادو سوم خواهد شد.

در ادامه 10 نکته درباره دربی روز جمعه را می‌خوانید.

*منصوریان برای اولین بار سرمربیگری در دربی را تجربه خواهد کرد. او تا به حال نتوانسته نتایج خوبی با استقلال کسب کند و نتیجه دربی می‌تواند ابقا یا اخراج او را از استقلال تعیین و مشخص کند.

*با توجه به صندلی‌دار شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادی نمی‌توان درباره حضور 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی صحبتی به میان آورد. با توجه به این مسئله نهایتا 85 هزا نفر دربی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

*برد پرگل پرسپولیس در آخرین دربی باعث بالا رفتن توقعات هواداران این تیم شده است. آن هم در شرایطی که استقلالی‌ها روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند و هواداران پرسپولیس امیدوارند تیم محبوبشان بتواند یکبار دیگر تیم استقلال را گلباران کند.

* تقابل نفتی‌های سابق هم یکی دیگر از اتفاقات جالب دربی روز جمعه خواهد بود. قربانی، حقدوست و زکی‌پور بازیکنانی بودند که فصل گذشته در تیم نفت تهران بازی می‌کردند و در تیم پرسپولیس هم بازیکنانی همچون امیری، بیرانوند و جلال حسینی چنین شرایطی دارند. ضمن اینکه منصوریان هم فصل گذشته هدایت نفت تهران را بر عهده داشت.

* وحید امیری و کاوه رضایی دو بازیکنی بودند که در فصل نقل‌وانتقالات مذاکرات زیادی با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داشتند اما سرانجام به تیم‌های مقابل پیوستند و  حضور این 2 بازیکن در دربی روز جمعه حساسیت این دیدار را دوچندان خواهد کرد. هر چند مشخص نیست وجید امیری به این بازی خواهد رسید یا خیر.

* با وجود اینکه استقلالی‌ها در رده چهاردهم و پرسپولیسی‌ها صدرنشین جدول هستند اما گل‌های زده شاگردان منصوریان از گل‌های زده پرسپولیس بیشتر است. عدم موفقیت مهاجمان پرسپولیس در بازی‌های گذشته این تیم می‌تواند نگرانی برانکو را برای دربی به همراه داشته باشد.

*یکی از عواملی که باعث شد پرسپولیس در فصل گذشته قهرمان نشود شکست این تیم مقابل نفت تهران بود. تیمی که سرمربیگری‌اش را  سرمربی فعلی استقلال بر عهده داشت و همین مسئله می‌تواند برتری روحی منصوریان را مقابل برانکو به همراه داشته باشد.

* قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی است. داوری که فینال مسابقات فوتبال المپیک ریو را سوت زد و سرخابی‌های پایتخت نمی‌توانند بهانه‌ای پیرامون انتخاب داور دربی داشته باشند.

* خط دفاعی پرسپولیس نسبت به خط دفاعی استقلال مستحکم‌تر است. پرسپولیسی‌ها در 5 دیدار گذشته خود تنها یک گل دریافت کردند اما شاگردان منصوریان دروازه‌شان را 7 بار باز شده دیدند. شاید دربی جمعه بتواند تعداد گل‌های زده پرسولیس را به تعداد قابل توجهی افزایش دهد.

* اگر استقلال بتواند برنده دربی شود احتمال اینکه در ادامه لیگ روند صعودی داشته باشد بسیار زیاد است. در غیر اینصورت این تیم بیشتر از گذشته دچار بحران خواهد شد.