رستمی: مربی‌ها، ورزشکاران را می‌کشند!

کیانوش رستمی که در المپیک 2016 ریو مدال طلا را به دست آورد، شب گذشته در برنامه خندوانه حاضر شد و حرف های جالبی را بر زبان آورد.

کیانوش وزنه برداری ایران ابتدا درباره کسب مدال طلا در ریو یک جمله مهم بر زبان آورد: «من سعی کردم مسیر درست را انتخاب کنم. سعی کردم راهم را جدا کنم و بدون مربی کارم را جلو ببریم. خیلی سختی کشیدم، باور کنید من در خیاط منزل هم تمرین می کردم و روزانه 6 ساعت کار داشتم تا به آمادگی مطلوب برسم. در این شرایط سخت تنهایی کارم را جلو بردم و اگر موفق نمی شدم، چقدر می خواستند از من انتقاد کنند که کیانوش تنهایی جلو ورفت و کسی هم جلویش نایستاد. آخرش هم موفق نشد. خوشحالم که در نهایت به هدفم رسیدم و مردم ایران را خوشحال کردم.»

رستمی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به آسیب دیدگی های معمول وزنه برداران عنوان کرد: «وزنه برداری کلا آسیب است؛ البته آسیب دیدگی ها به علم ضعیف مربیان هم برمی گردد. اگر حرفه ای کار شود، هیچ عنوان آسیب نمی بینه و یا اگر مصدومیت ایجاد شود، شدید نیست. خیلی از مربیان می خواهند از ورزشکار استفاده ابزاری کنند و برای کسب درآمد خودشان وزنه بردار  را می کشند.»

او ادامه می دهد: «مربیانی هستند که روزی 4 جلسه تمرین می گذارد؛ فشار زیادی به ورزشکاران می آید، ورزشکار دارد می میرد اما مربی می گوید دوباره باید این وزنه را بزنی. به نظر شما چرا باید بدن انسان آسیب ببیند؟ وقتی یک راه نزدیک تر وجود دارد، چرا باید یک دور کامل بزنیم و به مقصد برسیم؟ تنها چیزی که ما اینجا می بینیم، استفاده ابزاری است. اگر درست و با فکر برای ورزشکاران وقت گذاشته شود، هیچ وقت آسیب دیدگی به وجود نمی آید و لحظه های طلایی از دست نمی رود.»

از رستمی سوال شد یک مربی وزنه برداری چه در آمدی از ورزشکارش دارد؟ او اینطور پاسخ داد: «مثلا تیم وزنه برداری به المپیک می‌رود و یک ورزشکار مدال طلا می گیرد و 300 سکه طلا می گیرد. مربی اش هم 300 سکه را دریافت می کند.»