خطیبی: در شهر خودمان غریب هستیم

رسول خطیبی، سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت پدر و مادر بهادر عبدی، اظهار داشت: من برای تیم سپاهان و همچنین عبدالله ویسی احترام زیادی قائلم. سپاهان تیمی است که همیشه مدعی قهرمانی بوده است. چیزی که ما در این فصل از سپاهان دیده‌ایم تیمی فوق‌العاده بوده است. این تیم می‌توانست در بالای جدول باشد.

وی با اشاره به قدمت و سابقه سپاهان افزود: من در سپاهان دوران بسیار خوبی داشتم. امیدوارم بتوانم برابر این تیم یک بازی در شأن فوتبال تبریز و ماشین‌سازی انجام دهیم. امیدوارم با تدابیری که فردا در زمین بازی خواهم اندیشید بتوانیم ابتدا بازی خوبی از خود ارائه دهیم و سپس نتیجه مناسبی بگیریم. ما در این بازی بسیار امیدوار به کسب سه امتیاز هستیم.

سرمربی ماشین‌سازی با گلایه از نداشتن زمین عنوان کرد: متأسفانه ما تنها تیم لیگ برتری هستیم که تا الان در زمینی که بازی می‌کنیم حتی یک جلسه هم تمرین نکرده‌ایم. از مدیرعامل باشگاه آقای سهرابی تشکر می‌کنم که حدود یک هفته است از صبح تا شب به‌دنبال این است که یک زمین برای بازی‌مان در نظر بگیرد. ما متأسفانه در شهر خودمان غریب هستیم. من چه گناهی کرده‌ام که ما هنوز حتی یک زمین هم نداریم؟ امیدوارم مسئولان فوتبال تبریز تیم را تنها نگذارند و بتوانیم با خیال راحت مقابل سپاهان بازی کنیم.

خطیبی ادامه داد: به ما ورزشگاه یادگار امام (ره) معرفی شده که گویا قبول نکرده‌اند و نمی‌شود در آن بازی برگزار شود. من به‌خاطر ترمیم ورزشگاه یادگار امام خیلی خوشحال هستم. بعدها همه می‌فهمند که آقای نظمی و همکارانش چه کار بزرگی برای فوتبال تبریز انجام داده‌اند. اگر این زمین به خوبی ترمیم شود دیگر در فصل زمستان هیچ مشکلی بابت خرابی زمین نداریم و آن زمان هم تراکتورسازی و هم ما می‌توانیم آنجا بازی‌های‌مان را برگزار کنیم.

وی با گلایه از مسئولان شهر تبریز اظهار کرد: اینکه ما پنج هفته است زمین نداریم، چیز خیلی بدی نیست، ولی چرا در این پنج هفته هیچ‌کس حاضر نشده به ما کمک کند؟ آقای زنوزی، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد سال قبل به ما پیشنهاد داد که در بازی برابر مس رفسنجان در ورزشگاه ما بازی کنیم، ولی چرا کاری می‌کنیم که او که به ما کمک می‌کند دیگر مساعدتی انجام نمی‌دهد؟ من اصلاً از باشگاه گسترش فولاد ناراحت نیستم، زیرا آنها هر کمکی که از دست‌شان بر می‌آمد برای ما انجام می‌دادند.

سرمربی ماشین‌سازی در ادامه با بیان اینکه اگر خودم هم بودم شاید کمک نمی‌کردم، افزود: من خودم به آقای سهرابی گفتم که خودت را اصلا اذیت نکن اگر به ما زمین دادند در آن بازی می‌کنیم، ولی اگر زمین ندادند مجبوریم در جایی مثل راه‌آهن بازی کنیم.

خطیبی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است زمین اختصاصی برای باشگاه ماشین‌سازی ساخته شود اذعان کرد: قرار بر این بودکه شهرداری یک استادیوم برای ما بسازد اما تا آ«جایی که اطلاع دارم این ورزشگاه تحویل داده نشده است. امیدوارم این ورزشگاه تا نیم فصل آماده بازی شود.

وی که لباس آبی بر تن داشت، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دوست دارید چه تیمی در بازی دربی برنده باشد، گفت: برای من فرقی نمی‌کند که کدام تیم ببرد، ولی چون طرفدار تراکتورسازی هستم دوست دارم این بازی مساوی شود.

خطیبی درباره رافخایی و دقیقی که از این تیم جدا شدند و نیز حضور مهرداد بایرامی در جمع ماشین‌سازان گفت: مهرداد بایرامی بازیکن خودم بوده و بسیار باکیفیت است، هر چند او از نظر بدنی و همین‌طور هماهنگی با سایر بازیکنان کمی عقب است ولی مطمئنم او در آینده به ما کمک خواهد کرد. درباره بقیه بازیکنان هم نمی‌توانم جواب بدهم. از شما می‌خواهم که از باشگاه سوال کنید.