هیات مدیره باید به منصوریان آرامش بدهد/ اولین و آخرین گل استقلالی‌ها در شهرآورد

کیانوش رحمتی: بازیکنان فعلی مثل جباری و آندو خوب کار نمی‌کنند

این روزها پیش بینی درباره بازی شهرآورد سخت است و فوتبالی‌ها سعی می‌کنند از پیش‌بینی نتیجه این بازی طفره بروند. کیانوش رحمتی که زمانی هافبک استقلال بود در آستانه شهرآورد 83 اینطور درباره این بازی صحبت می‌کند: «حقیقتا این بازی پیش بینی‌اش سخت است. من فکر می‌کنم منطقی این است که آدم این بازی را پیش بینی نکند چون شرایط خاص خود را دارد. به اینکه کدام تیم در چه جایگاهی است زیاد ارتباطی ندارد. به لحاظ فنی و تمرکز و آرامش، هر تیمی که شرایط بهتری داشته باشد موفق‌تر خواهد بود. من از صمیم قلب آرزو می‌کنم که تیم محبوبم استقلال برنده باشد. امیدوارم که سه امتیاز بازی را استقلال بگیرد ولی چیزی که هست پرسپولیس به لحاظ کار تیمی در شرایط بهتری است. الان من دو تیم تراکتور و پرسپولیس را خیلی خوب دیدم و فکر می‌کنم در حال حاضر اینها از شانس‌های اول قهرمانی لیگ برتر کشورمان هستند.»

رحمتی در ادامه می‌گوید: «زمانی که مجتبی جباری بود، آندو جنگ میانه میدان را انجام می‌داد و کار را برای جباری آسان‌تر می‌کرد. الان بازیکنان از تیم‌های مختلف وارد استقلال شدند و هنوز آن هماهنگی را ندارند.»

هیات مدیره باید به منصوریان آرامش بدهد

ورمزیار: باید حساسیت شهرآورد را پایین بیاوریم

رییس آکادمی باشگاه استقلال به این نکته اشاره می‌کند که بی دلیل حساسیت بازی شهرآورد را بالا برده‌اند. ورمزیار در این زمینه می‌گوید: «من فکر می‌کنم ما اگر قرار است این بازی را یک بازی خوب و جاندار ببینیم اولا باید حساسیت این بازی را کم کنیم. به بچه‌ها کمک کنیم که استرس از آنها دور شود و کاری کنیم که تماشاگران به تیم مورد علاقه‌شان صفر تا صد کمک کنند. فکر می‌کنم اینطور می‌توانیم یک بازی خوب ببینیم. خودم 15، 16 بازی شهرآورد را تجربه کردم، شاید در همه اینها بهترین بودم و شاید به این دلیل که استرس بر من غالب نمی‌شد. به این دلیل که خودم بودم، همیشه بهترین بودم. اگر بازیکنان هیجان خود را کم و کنترلش کنند بهترین بازی خودشان را در شهرآورد برگزار می‌کنند.»

رییس آکادمی استقلال نتیجه بازی را اینطور پیش بینی می‌کند: «حضور بازیکنان باتجربه هم نمی‌تواند نتیجه را تعیین کند. اما تنها چیزی که می‌تواند نتیجه را تعیین کند آرامش بازیکنان است که باید از هیات مدیره به کادر فنی و از آنها به بازیکنان انتقال پیدا کند که می‌تواند تاثیرگذاری زیادی روی بازی و نوع بازی و حتی در نتیجه بازی داشته باشد.»

امیر آبادی: شهرآورد سکوی پرتاب استقلال است

مهدی امیرآبادی معتقد است که بازی شهرآورد می‌تواند سکوی پرتاب استقلال باشد. این بازیکن قدیمی درباره جدال سرخابی‌ها اینطور اظهارنظر می‌کند: «شهرآورد شرایط خاص خودش را دارد و ربطی به جایگاه و شرایط دو تیم ندارد. امیدوارم استقلال در این بازی به پیروزی برسد. البته که به شخصه اعتقاد دارم این بازی می‌تواند سکوی پرتاب استقلال باشد.»

امیرآبادی درباره بازیکنان تاثیر گذار شهرآورد هم اینطور می‌گوید: «دروازه‌بان‌های هر دو تیم تاثیرگذارترین نفرات داخل زمین هستند. البته خسرو حیدری و امید ابراهیمی از استقلال و طارمی و عالیشاه از پرسپولیس می‌توانند در میدان تاثیرگذار باشند.»

پیشکسوت استقلال درباره اینکه گفته می‌شود شهرآورد آخرین فرصت منصوریان است، می‌گوید: «امیدوارم که منصوریان این هفته نتیجه بگیرد و مدیران استقلال همچنان از او حمایت کنند. استقلال اگر بتواند یک برد به دست بیاورد همه چیز روی غلتک می‌افتد و شرایط این تیم بهتر می‌شود.»

استقلالی‌ها اولین و آخرین گل شهرآورد را زدند

دو بازیکن استقلال زننده اولین و آخرین گل‌های شهرآورد هستند. روز جمعه در شرایطی شهرآورد 83 برگزار می‌شود که زننده اولین و آخرین گل‌های این مسابقه استقلالی‌ها هستند. احمد منشی‌زاده در دقیقه 8 سومین بازی استقلال و پرسپولیس موفق شد دروازه سرخپوشان را باز کند. در آخرین بازی دو تیم که شهرآورد شماره 82 بود، امید ابراهیمی در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. تاکنون 163 گل در هشتاد و دو دیدار گذشته تیم‌های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شده که سهم استقلال 84 گل و سهم پرسپولیس 79 گل بوده است.