تأیید صحت دومین سری مدارک افشا شده WADA توسط هکرها

پیش از این هکرها توانستند با نفوذ به سیستم‌های محرمانه آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ مدارک مهمی از دوپینگ ورزشکاران آمریکایی و اروپایی را منتشر کنند. WADA نیز پس از این حمله هکرها انگشت اتهام را به سوی دولت روسیه نشانه گرفت، هر چند دمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین آن را رد کرد.

در این میان سایت اسپرت روسیه نوشته است: مقامات آژانس بین المللی ضددوپینگ صحت دومین سری مدارک منتشر شده توسط هکرها را که از سیستم‌های محرمامه این نهاد به سرقت رفته است، تأیید کرد.

دومین سری مدارک محرمانه منتشر شده توسط هکرها شامل پرونده دوپینگ 25 ورزشکار از هشت کشور است که نام یک بوکسور روسی به نام میشا آوویان نیز در آن دیده می‌شود. این بوکسور روسیه از دادن تست دوپینگ در المپیک 2016 ریو امتناع کرده بود.

اولین سری از مدارک محرمانه پرونده ورزشکاران سه‌شنبه گذشته توسط هکرهای ناشناخته منتشر شده بود که نام چند ورزشکار مطرح آمریکایی نیز در آن قرار داشت که با زد و بندهایی توانسته بودند به رغم اثبات دوپینگ خود در رقابت‌های مختلف بین‌المللی شرکت کنند.

روسیه WADA را به‌خاطر عدم اجازه حضور کاروان پارالمپیک این کشور در پارالمپیک 2016 ریو متهم به حمله انتقام جویانه سایبری کرده است.