علت خالی‌بودن سکوهای آزادی فاش شد؛ پرسپولیسی‌های که خودشان را استقلالی جا زدند!

اواسط هفته گذشته بود که سامانه بلیت فروشی رقابت های لیگ برتر اعلام کرد تمامی بلیت های الکترونیکی دربی به فروش رفته و ظرفیت حضور هواداران در ورزشگاه تکمیل شده است.

پس از صندلی‌گذاری در طبقه دوم ورزشگاه، ظرفیت استادیوم آزادی به ۷۸ هزار نفر کاهش یافت و برای این بازی هم حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار بلیت الکترونیکی فروخته شد و باقی مانده بلیت ها روز بازی به صورت کاغذی به فروش رفت. اما در کمال تعجب شاهد بودیم ورزشگاه ۷۸ هزار نفری آزادی در روز دربی پر از تماشاگر نشد و حدود ۱۵ هزار سکوی خالی در سکوهای تماشاگران استقلال در پشت دروازه ها دیده می شود.

با وجود فروش تمام بلیت های دربی این سوال ایجاد شد چطور جایگاه تماشاگران پرسپولیس پر شده و جایگاه استقلالی ها با وجود فروش تمام بلیت ها خالی مانده که دلیل  آن مشخص شد. ظاهرا با توجه به اینکه در هنگام خرید بلیت تفکیکی بین هواداران استقلال و پرسپولیس وجود ندارد زمانی که سهمیه تماشاگران پرسپولیس با توجه به اشتیاق بیشتر هواداران این تیم به پایان رسید هواداران این تیم شروع به خریدن بلیت های باقی مانده در جایگاه های تماشاگران استقلال کرده و وارد ورزشگاه شدند اما هنگام بازی به سمت سکوهای قرمز رنگ تیم خودشان رفته اند.

حتی پس از اینکه ۳۰ هزار بلیت دربی به فروش رسید خبری اعلام شد مبنی بر اینکه ۲۵ هزار نفر از خریداران بلیت هوادار پرسپولیس بوده اند و تنها ۵ هزار استقلالی بلیت خریده اند. به همین دلیل بود که تماشاگران پرسپولیس جایگاه های مربوط به خود را پر کردند و حتی بسیاری از  آنها در راهروها و لبه های طبقه دوم به صورت ایستاده بازی را تماشا کردند اما جایگاه های تماشاگران استقلال خالی از تماشاگر بود.