سوپرموندیالیتو، جایگزین جام کنفدراسیون ها

 بارتومئو، سانیه هی و مستره از مدیران بارسا، در نشست اخیرشان در زوریخ با اینفانتینو به وی پیشنهاد داده اند تا جام حهانی باشگاه های جدید که آن را سوپرموندیالیتو نامیده اند، جایگزین جام کنفدراسیون ها شود که چندان مورد استقبال رسانه ها و علاقمندان به فوتبال قرار ندارد؛ جامی که یک سال پیش از شروع جام جهانی بین قهرمانان قاره های مختلف برگزار می شود.

طبق پیشنهاد بارسلونا، 16 یا 24 تیم باشگاهی هر دو سال یک بار در فصل تابستان و در یک کشور متفاوت به مصاف هم خواهند رفت. ایده اولیه این است که 8 تیم اروپایی شامل دو قهرمان اخیر لیگ قهرمانان، همراه با 8 تیم باشگاهی از آمریکای جنوبی که دو قهرمان اخیر لیبرتادورس در میان آنها حضور خواهد داشت، 16 تیم این تورنمنت را تشکیل دهند. تکلیف 12 تیم از این 16 تیم، بر اساس رنکینگ تیم های باشگاهی مشخص خواهد شد یا به شیوه ای دیگر که هنوز مشخص نشده است.

اگر قرار به برگزاری بازی ها با 24 تیم باشد، 8 تیم دیگر از میان تیم های باشگاهی آسیا، آفریقا، کونکاکاف و اقیانوسیه برگزیده خواهند شد. در شکل 16 تیمی، شاهد گروه های 4 تیمی و در شکل 24 تیمی نیز شاهد 8 گروه سه تیمی خواهیم بود.

این تورنمنت همچنین جایگزین جام جهانی باشگاه های فعلی که دسامبر هر سال برگزار می شود خواهد شد. تورنمنتی که در دو سال گذشته با قهرمانی رئال و بارسا به اتمام رسیده و کمترین اهمیت را برای هر دو باشگاه در قیاس با افتخارات دیگرشان داشته است. پیش بینی می شود که در آمد حاصل از سوپرموندیالیتو، هم ردیف درآمد تیم های بسکتبال NBA و نیز تیم های لیگ برتری باشد.

قرار است در اجلاس ماه اکتبر فیفا، در مورد پیشنهاد بارسلونا بحث و بررسی بشود و طبق ادعای موندودپورتیوو، همه چیز در دستان زوانومیر بوبان و مارکو فان باستن، ستاره های سابق میلان و از اعضای مهم فعلی فیفا خواهد بود.