قطع کمک‌های حامی مالی روستوف و محدودیت جذب بازیکنان خارجی

رئیس گروه آگرو که متعلق به ایوان ساویدیس، مالک باشگاه پائوک یونان است در مصاحبه با روزنامه دولتی ایزوستیای روسیه اعلام کرد تصمیم به قطع کمک های مالی به تیم روستوف را دارد.

سرگئی ساپوتنیتسکی، رئیس گروه آگرو در این مصاحبه تاکید کرد حقوق آنها از سوی باشگاه روستوف در طول فصل گذشته  و دیدارهای اخیر لیگ قهرمانان اروپا به خصوص در بازی برابر بایرن مونیخ نادیده گرفته شده و به همین خاطر از حمایت مالی روستوفی ها دست خواهند کشید.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون روابط ما با باشگاه روستوف گره خورده و با وجود تامین منابع مالی سفر این تیم به مونیخ هیچ جایگاهی برای گروه آگرو در تبلیغات البسه و تجهیزات بازیکنان و کادر فنی در نظر گرفته نشده است.

قطع کمک‌های مالی این گروه تجاری باعث خواهد شد تا تیم روستوف با بحران جدید مالی روبرو شود. یاران آزمون و عزت اللهی با وجود صعود به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا هنوز هیچ پاداشی تاکنون دریافت نکرده‌اند و رئیس هیئت مدیره این باشگاه قول داد تا هفته آینده مبالغی به بازیکنان پرداخت کند.

از سوی دیگر ویتالی موتکو، وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال روسیه نیز اعلام کرد  از فصل آینده محدودیت جذب بازیکن خارجی در همه تیم های لیگ برتری جهت افزایش کیفیت این رقابت‌ها و تقویت فوتبال ملی این کشور اعمال خواهد شد. هم اکنون هر تیم لیگ برتری روسیه می تواند 6 بازیکن خارجی را در اختیار داشته باشد، اما تعداد سهمیه و نوع بازیکنان خارجی در فصل آینده لیگ برتر روسیه با تغییرات جدی مواجه می‌شود و هر بازیکنی نمی‌تواند به آسانی راهی تیم‌های روسی شود.