ساری: یوونتوس مدعی اول قهرمانی در سری A‌ است، نه ما!

تیم فوتبال ناپولی شب گذشته (شنبه) سومین پیروزی خود را در چهار هفته نخست سری A کسب کرد تا موقتاً جای یوونتوس را در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌ها بگیرد.

مائوریسیو ساری، سرمربی آبی‌پوشان شهر ناپل پس از پیروزی 3 بر یک تیمش برابر بولونیا از بازیکن لهستانی جدید تیمش، آرک میلیک که دو گل به ثمر رساند تمجید  و اعتراف کرد که انتظار دارد این فصل هم یوونتوس قهرمان سری A شود.

ساری به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: از روند گلزنی میلیک غافلگیر شده‌ام اما از عملکردش نه چون می‌دانستم که او بازیکن بسیار قدرتمندی است. فکر می‌کنم که ما باید کمی از فشاری که روی او وجود دارد کم کنیم چون او تنها 22 سال سن دارد و فقط دو بازی در سری A انجام داده است. هنوز زود است که او را با بازیکنان طراز اول مقایسه کنیم و باید به او برای پیشرفت فضا و زمان بدهیم. از آن دسته مربیانی نیستم که می‌خواهند گزینه‌های خودشان را به استراتژی نقل‌و‌انتقالات باشگاه تحمیل کنند. باشگاه از من پرسید که درباره میلیک چه نظری دارم و من هم واکنشی بسیار مثبت نشان دادم اما من وظیفه‌ام را می‌دانم. این را می‌دانم که نباید در کار مسئولان استعدادیابی و مدیران ورزشی باشگاه دخالت کنم.

ناپولی پس از زدن گل اول، بازی را کمی شل گرفت و به بولونیا اجازه داد بازی را به تساوی بکشاند. ساری در پاسخ به این سؤال که چرا شاگردانش مانند سایر تیم‌ها نمی‌توانند بازی را کنترل کنند، عنوان کرد: تیم ما شخصیت فرو رفتن در لاک دفاعی را ندارد و به همین دلیل در چنین وضعیت‌هایی به مشکل برمی‌‌خورد. تا زمانی که ما هجومی بازی می‌کنیم و حریف را به دردسر و اشتباه می‌اندازیم، می‌توانیم بازی را کنترل کنیم. پس هدف بازی ما این است که از ابتدای مسابقه به حریف فشار بیاوریم و تا پایان بازی این فشار را با حملات‌مان حفظ کنیم.

هفته گذشته جوزپه برگومی، گفت که ناپولی ترکیبی قوی دارد که به این تیم اجازه می‌دهد با یوونتوس برای کسب اسکودتو بجنگد.

ساری در واکنش به اظهارنظر اسطوره باشگاه اینتر گفت: برگومی به خوبی می‌داند که حرفش درست نیست. تفاوت قدرت اقتصادی یوونتوس با ما، نه با ما بلکه با همه رقبای ایتالیایی‌‌اش آنقدر زیاد است که این تیم می‌تواند همان وضعیتی که بایرن‌مونیخ در آلمان، پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه و رئال‌مادرید وبارسلونا در اسپانیا شکل داده‌اند را در ایتالیا به وجود آورد. متأسفانه واقعیت شرایط موجود همین است. تا زمانی که یوونتوس دست به کار مضحکی نزند این وضعیت ادامه خواهد داشت و یوونتوس هم تیمی نیست که دست به کارهای احمقانه بزند.