پیروزی عجیب پیکان در ثانیه آخر

پیکان در یک بازی عجیب با وجود از دست دادن برتری 2 بر صفر، با نتیجه 3 ـ 2 حریف خود را شکست داد تا از فشار بیرون بیاید. برای پیکان منشا(2 بار) و صادقی در ثانیه‌های آخر موفق به گلزنی شدند.

 

هفته هفتم لیگ شانزدهم، سه شنبه 30/06/95، ساعت 18:40، ورزشگاه غدیر اهواز، تعداد تماشاگر: 100

 

تیم داوری: تورج حق وردی – قهرمان نجفی – جعفر مهاجر – امید سعیدفر – ناظر: محمود رفیعی

اخطار:

دقیقه 5 عزت پورقاز از استقلال خوزستان

دقیقه 27 ابوالفضل ابراهیمی از تیم پیکان

دقیقه 50 عقیل کعبی از استقلال خوزستان

 

استقلال خوزستان

وحید شیخ ویسی، محمد طیبی، عقیل کعبی، عزت پورقاز، فرشاد سالاروند(57 حسین بهرامی)، میثم دورقی، دیوید ساکونی(61 یمان شیرزادی)، مهدی زبیدی(66 سیدجلال عبدی)، مهدی مومنی، حسن بیت سعید و رحیم زهیوی.

سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

پیکان

رحمان احمدی، سیاوش یزدانی، امیرحسین صادقی، مهدی شیری، لئون هایراپتیان، ماهان رحمانی، صادق بارانی، سیامک نعمتی( 90 فراز امامعلی)، ابوالفضل ابراهیمی(57 گادوین منشا)، مرتضی آقاخان و شهریار مقانلو(64 علی حمودی).

سرمربی: مجید جلالی

 

شرح گل:

1-0(پیکان) : در دقیقه 74 بازی توپ از سمت چپ خط دفاعی استقلال خوزستان روی دورازه این تیم فرستاده شد که برگشت ناقص مدافعین استقلال خوزستان توپ را به گادوین منشا مهاج نیجریه ای این تیم رساند و این بازیکن هم با یک ضربه دقیق از نزدیکی نقطه پنالتی توپ را به تور دروازه وحید شیخ ویسی رساند.

2-0(پیکان) : در دقیقه 80 توپ به مدافعین کناری استقلال خوزستان در سمت راست رسید و گادوین منشا که موفق شده بود گل اول این دیدار را به ثمر رساند با یک توپ قاپی از مدافعین حریف خود را در موقعیتی تک به تک با شیخ ویسی قرار داد و توانست علیرغم اینکه شیخ ویسی دروازه بان استقلال خوزستان به جلوتر آمده بود و زاویه را تنگ کرده بود با یک بغل پای دقیق توپ را روی زمین به سمت دروازه بفرستد.

 

2-1(استقلال خوزستان): دقیقه 86 بیت سعید مهاجم تیم استقلال خوزستان با اشتباه مدافعین پیکان در سمت چپ خط دفاعی این تیم صاحب فضایی زیاد در پشت مدافعین حریف شد و با حرکت به داخل محوطه جریمه و دریبل مدافعین پیکان توپ را با یک بغل پای دقیق به زاویه مخالف رحمان احمدی بزند و گل اول استقلال خوزستان را در دقایق انتهایی به ثمر برساند.

2-2(استقلال خوزستان) : دقیقه 90 پرتاب اوت بازیکنان استقلال خوزستان با اشتباه‌های پی در پی مدافعین و دروازه بان پیکان همراه شد و در نهایت با برخورد توپ به پشت کمر مدافع پیکان توپ وارد دروازه شد تا استقلال خوزستان برگشتی رویایی به بازی داشته باشد.

3-2(پیکان) : دقیقه 93 و بالافاصله بعد از گل تساوی تیم استقلال خوزستان در شلوغی محوطه جریمه و اشتباهات پی در پی مدافعین استقلال خوزستان توپ به امیرحسین صادقی رسید و این بازیکن هم با یک ضربه پای راست توپ را به گل سوم پیکان در این دیدار عجیب تبدیل کرد.

 

بهترین بازیکن زمین

گادوین منشا مهاجم نیجریه ای تیم پیکان که در هفته های گذشته هم عملکرد خوبی را از خود نشان داده بود در این دیدار با تصمیم مجید جلالی سرمربی پیکان روی نیمکت قرار گرفت ولی در نیمه دوم و با ورود به میدان همه چیز را تحت الشعاع حضور خود قرار داد و توانست با زدن دو گل در فاصله چند دقیقه به تیم پیکان برای کسب اولین پیروزی فصل بعد از گذشت هفت هفته کمک بزرگی نماید.

 

شرح نیمه اول:

دو تیم بازی را آرام شروع کردند و موقعیت های چندانی روی دروازه ها ایجاد نمی شد و بیشتر درگیری ها در میانه میدان صورت می گرفت. مهم‌ترین نکات بازی تا دقایق انتهایی نیمه اول بیشتر به درگیری ها و مصدومیت های بازی بازمی‌گشت تا قابلیت های فنی دو تیم. اما در دقایق پایانی نیمه اول روند کار کاملا عوض شد و هر دو تیم موقعیت هایی را برای گلزنی ظرف 5 دقیقه ایجاد کردند که البته نتیجه ای به همراه نداشت و دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن رفتند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 17: ارسال مهدی مومنی با اثر کوچکی که میثم دورقی روی توپ گذاشت به بیت سعید رسید که ضربه سر این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت.

دقیقه 27: ضربه سیلوا بازیکن برزیلی تیم استقلال خوزستان از فاصله 30 متری در اختیار رحمان احمدی قرار گرفت.

دقیقه40: حرکت سیلوا بازیکن تیم استقلال خوزستان از سمت راست خط دفاعی پیکان و ارسال توپ به دهانه دروازه به شکل خطرناکی عرض دروازه احمدی را طی کرد و به زبیدی مهاجم استقلالی ها نرسید.

دقیقه 43: شوت خطرناک سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه با پای راست به شکل خطرناکی از بالای دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه 44: بلافاصله پس از شوت نعمتی این بار شهریار مقانلو بود که با یک شوت محکم توپ را به سمت دروازه شیخ ویسی فرستاد که با واکنش عالی تر شیخ ویسی توپ به کرنر رفت.

دقیقه 45: حرکت هجومی مهدی مومنی از سمت چپ خط دفاعی پیکان با پاس کات بک او همراه شد و فرشاد سالاروند هم پس از یک حرکت تکنیکی توپ را روی زمین به دروازه پیکان زد ولی رحمان احمدی مانع از وارد شدن توپ به دروازه شد.

 

در حاشیه:

* در ابتدای بازی یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت پدر و مادر بهادر عبدی هافبک تیم پیکان و هم‌چنین علی سبکتکین کمک داور فوتبال کشور صورت پذیرفت.

* تکل خطرناک پورقاز روی سیامک نعمتی باعث شد تا این بازی برای مداوا به بیرون زمین منتقل شود.

* رحیم زهیوی در یک برخورد از ناحیه سر با مشکل مواجه شد و پس از مداوا خوشبختانه مشکلی برای ادامه کار ندارد.