طناب‌کشی در اردوگاه آبی‌/ من تعیین می‌کنم!

صحبت‌های بی‌پرده سیدرضا افتخاری در برنامه شب گذشته رادیو جوان مبنی بر اینکه «با جهانیان اختلاف ندارم، اختیار تام می‌خواهم/ از وزیر کمک می‌خواهم در کارم دخالت نشود» نشاندهنده و بیانگر اختلافاتی در سطح مدیریت باشگاه استقلال است که به نوعی تبدیل به یک جنگ قدرت یا مچ‌اندازی شده است.

اینکه افتخاری اعتقاد دارد انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در حیطه وظایف مدیریت است، حرفی کاملا درست و منطقی محسوب می‌شود اما از سوی دیگر این سؤال به وجود می‌آید که آیا شخصی به نام جهانیان که 3 سال است به نوعی دست راست وزیر ورزش و مشاور او محسوب می‌شود آیا بدون اجازه محمود گودرزی دست به چنین اقداماتی می‌زند؟ اینکه هاشم ساعدی به عنوان سخنگوی هیأت مدیره انتخاب شود و درست چند ساعت بعد مدیرعامل دستور حذف خبر را بدهد نشاندهنده و بیانگر یک بازی خطرناک و یا یک طناب‌کشی در استقلال است.

از طرفی سایر اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال در این زمینه سکوت کرده و البته سکوت آنها نشاندهنده رضایت نیست. اینکه آنها به خوبی می‌دانند رئیس هیأت مدیره استقلال تحت حمایت وزیر است خود دلیلی برای سکوت است و از طرفی آنها دوست ندارند استقلال‌شان زیر سؤال رفته و در تصمیمات مهم باشگاه استقلال بی‌سهم باشند. شاید همین موضوع طی روزهای آینده اعضای هیأت مدیره استقلال را به دفتر وزیر ورزش بکشاند و حتی شاید برخی از این اعضا به دلیل عدم استقلال کاری عطای کار را به لقایش ببخشند.

 اتفاقات اخیر در حالی در سکوت رسانه‌ای رخ داده که افتخاری حرف‌های دلش را بیان کرده و بازگو کردن چنین صحبت‌هایی ولو اینکه مطرح و رسانه‌ای هم نمی‌شد باز هم نشاندهنده اختلافات درونی در استقلال بود. حال اینکه افتخاری از روز اول تن نداد که نظری جویباری به این باشگاه برگردد و حالا مقابل احکام روشن و ساعدی ایستادگی کرده از یک جهت برای افتخاری خوب است که می‌خواهد استقلال کاری داشته باشد و از طرف دیگر بد است چون ممکن است همین مقابله با رئیس هیأت مدیره کار دست او بدهد. اتفاقی که دودش را به چشم استقلال و هوادارانش خواهد برد و این تیم که این روزها حال و روز خوشی ندارد و با یک برد مقابل ذوب‌آهن رفته که خودش را پیدا کند ممکن است این بار از قبال مشکلات مدیریتی دچار چالش شود.

منصوریان که در بدو ورودش در استقلال هیأت مدیره را حامی خودش می‌دید بلافاصله شاهد تغییر سه عضو حامی خود در هیأت مدیره شد و حالا با مدیریت جدید هر روز شاهد حواشی مدیریتی در تیمش هم هست. به نظر می‌رسد با اتفاقاتی که در استقلال در حال رخ دادن است این تیم آبستن حوادث خواهد بود و باید دید وزیر ورزش که اتفاقا از سوی افتخاری به عنوان رئیس مجمع باید ناجی این باشگاه باشد چه واکنشی نسبت به اتفاقاتی هفته‌های اخیر خواهد داشت.