با وجود آنکه مدتی است که به نظر می‌رسد رابطه میان لوچانو اسپالتی و فرانچسکو توتی بهبود یافته است و سرمربی جالوسی در نشست‌های خبری اخیر خود چند بار از کاپیتان کهنه‌کار تیمش تمجید کرده است، همسر توتی به سرمربی پیشین زنیت حمله لفظی کرده تا نشان دهد هنوز اتفاقات ناخوشایندی که فصل گذشته برای محبوب‌ترین بازیکن جالوروسی رخ داد را از یاد نبرده است.

ایلاری بلازی در فاصله یک روز به چهلمین سالگرد تولد توتی گفت‌و‌گویی با نشریه گاتزتا دلو‌اسپورت ایتالیا انجام داده و در آن شدیداً از اسپالتی انتقاد کرده است. همسر توتی با اشاره به اتفاقاتی که فصل گذشته برای کاپیتان رم رخ داد، از جمله اخراج شدنش از تمرینات رم توسط اسپالتی به خاطر انتقاد علنی از او، گفت: حرف مردم هرگز نگرانم نکرده است و می‌دانم که فرانچسکو به اثبات کردن خودش به سایرین، نیازی ندارد. هواداران از فرانچسکو می‌خواستند که بازنشسته شوند اما او نظر همه آنها را تغییر داد. آن روزی که فرانچسکو از تمرینات به خانه برگشت (اسپالتی او را اخراج کرد)، مثل یک اتفاق سو رئال و علمی- تخیلی بود! او را از خانه خودش بیرون انداخته بودند. زمانی که به خانه برگشت به او گفتم «بیا به استادیوم برویم. ما باید آنجا باشیم» و هواداران هم نشان دادند که فرانچسکو را تنها نگذاشته‌اند.

همسر توتی سپس انتقادات خود را از اسپالتی آغاز کرد. او اظهار داشت: اسپالتی؟ گزینه‌های فنی او سلیقه‌ای هستند و بحثی در آنها نیست اما مدیریت انسانی او خنده‌دار است. فرانچسکو در مصاحبه‌‌اش با شبکه رای (همان مصاحبه‌ای که به خاطر آن از سوی اسپالتی مجازات شد)، فقط گفت که توقع دارد احترام بیشتری به او گذاشته شود و حق هم داشت. در آن روزها او هیچ احترامی نمی‌دید. من انتقادی از تصمیمات فنی اسپالتی ندارم اما از او به خاطر شیوه رفتارش با بازیکنانش به عنوان یک انسان، انتقاد می‌کنم. اسپالتی یک آدم کوچک نشان داده است. او می‌‌توانست درایت بیشتری در این موضوع به خرج دهد اما این کار را انجام نداد.

از زمان جنگ سرد توتی و اسپالتی در ماه فوریه، کاپیتان 40 ساله رم دوباره به برنامه‌های سرمربی‌اش راه پیدا کرده و گهگاه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است. با این حال هنوز به نظر می‌رسد که کدورت‌هایی میان طرفین وجود دارد.

بلازی در ادامه از جیمز پالوتا، رئیس باشگاه رم هم به دلیل عدم مدیریت شایسته مشکلاتی که میان توتی و اسپالتی شکل گرفت، انتقاد و به او توصیه کرد که پیش از حرف زدن به آنچه می‌خواهد بگوید فکر کند.

او عنوان کرد: یا مرا ساکت کنید یا افتضاحی به بار خواهد آمد! من به پالوتا خواهم گفت که قبل از حرف زدن به حرف‌هایش فکر کند.

همسر توتی در پایان اعتراف کرد که نمی‌داند این فصل آخرین فصل از دوران بازیگری توتی باشد. او تأکید کرد: این موضوعی است که خودش باید در مورد آن تصمیم‌گیری کند. اگر فرانچسکو سن فعلی‌اش را نداشت، اولین نفری بود که وارد میدان نبرد می‌شد.