اجازه بدهیم بچه‌ها از فوتبال لذت ببرند/ باید اعتبار را فیفا برگردانیم

علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران از جمله چهره‌هایی است که از کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار 5 نامزد دیگر شانس بالایی دارد تا در انتخابات شورای فیفا رای بیاورد.

وی اکنون در هند به سر می‌برد و امروز انتخابات مهمی را برای فوتبال ایران و جایگاه خودش در فیفا تجربه خواهد کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه تاکید کرد: من به همراه سایر دوستانم در AFC و فیفا باید یک تمرکز اصلی روی کارمان باشد، باید سعی کنیم که دوباره اعتبار به فیفا برگردد. به عنوان نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که بزرگ ترین قاره دنیا است باید فیفا را در این زمینه کمک کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا قطر می تواند میزبان خوبی برای جام جهانی 2022 باشد، گفت: قطر به عنوان یک کشور جوان خیلی سریع در حال تغییر است و این تغییرات با سرعت باورنکردنی در حال رخ دادن است. شاید در مسیر تغییرات‌شان دچار اشتباهاتی هم بشوند اما قطری خودشان را برای این رقابت و چالش آماده کرده‌اند و این چالش برای آنها مثبت است. جام جهانی نه تنها یک فرصت برای قطر محسوب می‌شود، بلکه این فرصت برای خاورمیانه و مسلمان جهان است چرا که با جام جهانی می‌توانیم اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چگونه می توان دوباره فوتبال را در آسیا رشد و توسعه داد، گفت: در این زمینه اولین و شاید مهم ترین نکته این است که ما دوباره اجازه بدهیم که فرزندان‌مان دوباره در خیابان ها فوتبال بازی کنند و از این رشته ورزشی لذت ببرند. علاوه بر این ما نیاز داریم که مراکز استعدادیابی های بیشتری در باشگاه های حرفه‌ای‌مان داریم. در زمینه پرورش استعدادها نیاز به برنامه مدون داریم.