سجادی: جودو نقشی تعیین کننده برای ایران در المپیک دارد!

سید نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه سردار درخشان به عنوان رییس فدراسیون جودو با بیان مطلب فوق افزود: خوشبختانه فردی در راس فدراسیون جودو قرار گرفت که هم به فضای داخلی جودو مسلط است و تمام زوایای آن را می داند و هم در عرصه های خارجی و بین المللی ارتباطات بسیار خوبی را برقرار کرده ضمن این که با تجربیاتی که دارد می تواند بودجه خوبی را جذب جودو کند ، مجموعه این عوامل فرایند و دورنمای روشنی را به جودوی ایران نشان می دهد و این مهم برای دستگاه ورزش نیز بسیار حائز اهمیت است.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی  وزارت ورزش و جوانان افزود: دوران اوج و شکوفایی جودوی ایران همان زمانی بود که آقای درخشان مسئولیت فدراسیون را داشتند و جودوی ایران در آن دوران طلایی از مرزهای آسیا عبور کرد و وارد رقابت با بزرگان جهان شد اما با تغییر و تحولاتی که از اواسط دهه 80 در جودو بوجود آمد ثبات مدیریت در جودو از بین رفت و افرادی که آمدند به رغم تواندمندی هایی که داشتند و زحمات زیادی هم کشیدند اما پسرفت جودو آغاز شد و دوران افت جودو را هم  از بازیهای المپیک پکن به بعد ، لندن و بعد تا المپیک ریو سپری کردیم . این اتفاقات در حالی افتاد که جودوی ایران ظرفیت و توانمندی بالایی دارد اما تغییرات پیاپی و عدم برنامه ریزی مناسب باعث افت محسوس جودو در این یک دهه اخیر شد.


وی با تاکید بر این نکته که جودو با تعداد مدالهای زیاد جزو معدود رشته های رزمی است که قدمتی 50 و چند ساله در المپیک دارد گفت: ورزش جودو هیچ گاه هم مورد تهدید قرار نگرفته و از المپیک 1964 توکیو به بعد می بینیم که جودو همواره در المپیک ها بوده است بنابراین از اهمیت زیادی در جهان برخوردار است و برای اینکه بتوانیم جایگاه گذشته را بدست بیاوریم و سهم خود را از جودوی جهان بگیریم نیاز به یک ساز و کار مناسب دارد.


سجادی با تاکید براین مهم که توقع نداریم که با حضور آقای درخشان از همین فردا مدال های آسیایی و جهانی پشت سر هم بیاید ولی معتقدیم وی می تواند با یک برنامه ریزی مناسب و استفاده از استعدادها و توانایی های موجود خیلی زود جودوی ایران را به آنچه که شایستگی اش را دارد برساند.


معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی  وزارت ورزش و جوانان افزود: در اهمیت جودو همین بس که اخیرا این رشته ورزشی را در ردیف فدراسیونهای پایه و پرمدال قرار دادیم که بودجه های بهتری را جذب کند و مورد توجه ویژه هم قرار گیرد و من یقین دارم با حضور آقای درخشان شاهد شکوفایی مجدد جودو خواهیم بود.


وی  اضافه کرد: جودو برای کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی و المپیک تعیین کننده می تواند باشد و ان‌شاءالله با یک کار ریشه ای و برنامه ریزی اساسی به آنچه جوانان ایرانی شایستگی آن را دارند دست یابیم. شما دیدید که همین هفته های اخیر نوجوانان و جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با وجود شرایطی که بود توانستند مقام های خوبی را کسب کنند و این نشان می دهد که جوانان ما شایستگی های زیادی دارند.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی  وزارت ورزش و جوانان  در پایان گفت: باید از آقای گواری که با آرامش توانستند این دوره انتقالی فدراسیون جودو را در مدت کوتاه سرپرستی به خوبی مدیریت کنند ، همچنین از سایر مسئولین و سرپرستان قبلی و همه خانواده جودو نهایت تشکر را داشته باشم و امیدوارم با همکاری و همدلی تمامی دلسوزان بتوانیم شاهد شکوفایی ورزش جودو و کوراش در آسیا و جهان باشیم.