به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان از پنجشنبه با حضور نمایندگان 51 کشور در شهر «بورگاس» بلغارستان آغاز شد و تا 12 مهرماه ادامه خواهد داشت.

تیم جوانان ووشوی ایران در دو بخش تالو و ساندای دختران و پسران در این رویداد شرکت کرده است.

امروز (شنبه) و در روز نخستین پیکارهای بخش تالو، نمایندگان ایران به مصاف حریفان خود رفته و 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کردند.

«زهرا کیانی» ستاره تیم ایران بود که توانست به تنهایی یک مدال طلا و یک نقره را برای تیم کشورمان به ارمغان بیاورد.

«محمدعلی مجیری» دیگر طلایی ایران بود، «طاهابدیعی» نقره گرفت و «فاطمه جزینی» هم به مدال برنز رسید.

«زهرا کیانی» در فرم «چانگ چوان» با ارائه نمایشی تحسین برانگیز و با امتیاز 9.39 در بین 23 تالوکار ‌به مقام نخست و مدال طلا رسید. نمایندگان ژاپن و اندونزی به مدال های نقره و برنز رسیدند.

کیانی که در رده سنی جوانان حضور دارد در فرم «جین شو» نیز با کسب امتیاز 9.39 به مدال ارزشمند نقره دست یافت. نماینده چین با 9.40 به مدال طلا رسید و تالوکار ژاپن با امتیاز 9.15 سوم شد.

«محمدعلی مجیری» در فرم «نن دائو» رده سنی نوجوانان به رقابت با حریفان پرداخت و در نهایت با کسب امتیاز 8.93 بر سکوی نخست ایستاد و به مدال طلا دست یافت.در این فرم تالوکاران کره جنوبی و سنگاپور به مدال های نقره و برنز رسیدند.

«طاها بدیعی» در فرم «جین شو» رده سنی نوجوانان به رقابت با حریفان پرداخت و با کسب امتیاز 8.76 به مدال نقره رسید. در این فرم نمایندگان سنگاپور و ماکائو به مدال طلا و برنز دست یافتند.

همچنین، «فاطمه جزینی» در رده سنی نوجوانان و در فرم «چانگ چوان» در میان 26شرکت کننده با امتیاز 8.76 پس از نمایندگان بلاروس و مالزی سوم شد و به مدال برنز رسید.

با این اوصاف تعداد مدال های تیم ووشوی جوانان ایران تا پایان روز سوم به 4 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز رسید.

«یوسف صبری»، «محمدمهدی گرشاسبی»، «زهرا کیانی» و «محمدعلی مجیری» مدال طلا، «حمیدرضا سهندی»، «طاها بدیعی» و «زهرا کیانی» مدال نقره، «فاطمه جزینی»، «فاطمه ویسی» و «آرمین افراز» مدال برنز کسب کرده اند.

تیم ساندای جوانان ایران نیز در این مسابقات به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان، عصر روز دوشنبه هفته جاری به اتمام خواهد رسید.