٢ اشتباه بزرگ "برانکو"

 شماره ۱۷ تاریخی پرسپولیس با دلخوری می‌گفت که چند روزی است توی خیابان خجالت می‌کشد راه برود و باید مدام متلک مردم یا استقلالی‌ها را تحمل کند و... از شما دعوت می‌کنیم ادامه حرف‌های فرشاد پیوس را خودتان بخوانید:

چرا قشقایی موفق شد پرسپولیس را شکست بدهد؟
چون آنها با دل و جان‌شان بازی کردند. با تمام وجود وارد زمین شده و جنگیدند. شما این مهدی شیری را دیدید که با ۴۰ سال سن چه جوری بازی کرد؟

بله، در این سن و سال فوق‌العاده بود...
همین را می‌خواستم بگویم. آن‌وقت بچه‌های پرسپولیس فکر می‌کردند رستم ‌دستان هستند. عین رستم فقط توی زمین راه می‌رفتند و غرور داشتند.

برخی از مربیان باشگاه پرسپولیس مدعی‌اند اگر با ملی‌پوشان خود بازی می‌کردند، از جام حذفی کنار نمی‌رفتند. نظر شما چیست؟
مگر تیم قشقایی چند ملی‌پوش داشت؟ این حرف‌ها کدام است. من احترام زیادی برای این تیم جسور و جنگنده قائلم و حتماً این را بنویسید اما باور کنید توی خیابان خجالت می‌کشم راه بروم!

چرا؟!
از بس که متلک می‌اندازند! همه بابت بازی و شکست مقابل قشقایی که احترام زیادی هم برای آن‌ها قائلم به ما تیکه می‌اندازند.

استقلالی‌ها؟
استقلالی‌ها،‌ حتی پرسپولیسی‌ها که واقعاً ناراحت هستند. آخر این چه نتیجه‌ای بود؟ من از ذخیره‌های تیم تعجب می‌کنم که جام حذفی بهترین فرصت برای خودنمایی آن‌ها بود. می‌توانستند به برانکو ثابت کنند که توانایی فیکس شدن را دارند ولی باورم نمی‌شد این‌قدر بی‌‌حس و حال بازی کنند.

شاید تعطیلی ۴ روزه تمرینات و سفر برانکو به کرواسی هم دخیل بوده باشد
حتماً از قول من بنویسید برانکو هم اشتباه کرد. درواقع دو اشتباه بزرگ مرتکب شد. او مربی بزرگی است اما می‌توانست با نظر سازمان لیگ و خیلی قانونی بازی حذفی را به عقب بیندازد تا ملی‌پوشان خود را در اختیار داشته باشد. برانکو تصور نمی‌کرد حریف لیگ دویی مشکل‌ساز شود و همین دست‌کم گرفتن قشقایی کار دست‌مان داد.

و دومین اشتباه برانکو؟
خیلی برایم عجیب بود که در آستانه بازی حذفی تمرینات تیم ۴ روز تعطیل شد. آخر چرا؟ برانکو به کرواسی سفر کرد و تیم رها شد تا این فرصت خوب به راحتی از دست برود. واقعاً حیف شد. با ۵ تا بازی به فینال قهرمانی و جام حذفی می‌رسی و آن‌وقت این فرصت را بسوزانی، بعد بخواهی با ۳۰ بازی قهرمان لیگ برتر شوی. واقعاً نمی‌دانم دیگر چه بگویم.

زمان شما هم چنین باختی برابر تیم دسته دومی را در پرسپولیس تجربه کرده بودی
ما توی زمین خاکی هم که به دعوت دوستان پروین می‌رفتیم، علی‌آقا می‌گفت باید برنده شوید. این تلاش برای بردن توی خون بچه‌های نسل ما بود که علی پروین به ما دیکته کرده بود. اصلاً توی کت ما نمی‌رفت که حتی در زمین خاکی ببازیم.

پس آن شکست سنگینی که ۶ گل از فتح خوردید، چه بود؟
من آن زمان در پرسپولیس نبودم و به قطر رفته بودم. با این حال پرسپولیس دوران ما مفت‌باز نبود و کسی جرأت نداشت توی زمین راه برود. با دیدن این بازی پرسپولیس واقعاً حالم بد شد. سه، چهار ساعتی اصلاً خودم نبودم و... بگذریم! ان‌شاءالله توی لیگ برتر جبران می‌کنند.