ژاپن برای اولین بار میزبان باشگاه های زنان جهان شد

ژاپن برای اولین بار میزبان یازدهمین دور از مسابقات والیبال باشگاه های زنان در سال ۲۰۱۷ شد. فدراسیون جهانی والیبال میزبان مسابقات باشگاه های زنان جهان از ۸ تا ۱۴ می را شهر کوبه ژاپن اعلام کرد. تیم باشگاهی این شهر نیز هیسامیتسو اسپرینگز کوبه نام دارد که به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه حضور دارد. باشگاه ان ای سی رد راکتس چین (به عنوان نماینده آسیا و قهرمان باشگاه های زنان آسیا)، قهرمان لیگ اروپا، قهرمان باشگاه های زنان آمریکای جنوبی و چهار سهمیه هم برای بهترین باشگاه های جهان به همراه تیم میزبان هشت شرکت کننده این رقابت ها را تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است که میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه های زنان والیبال جهان امسال برای اولین بار در شهر مانیل فیلیپین برگزار می شود. ژاپن سومین تیم آسیاست که میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. میزبان های دوره های گذشته به ترتیب سال عبارتند از: برزیل (۱۹۹۱، ۱۹۹۴)، ایتالیا (۱۹۹۲)، قطر (۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲)، سوئیس (۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵) و فیلیپین (۲۰۱۶).

رئیس فدراسیون جهانی والیبال در مراسم اعطای این میزبانی، ژاپن را در برگزاری خوب مسابقات بین المللی ستود. همانطور که می‌دانید ژاپن یکی از کشورهای کهن قاره آسیاست که میزبانی مسابقات مهمی همچون اولین دور از بازی های والیبال المپیک در سال ۱۹۶۴، مسابقات قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۱۰ و جام جهانی که هر ساله در ژاپن برگزار می شود، از نمونه این بازی ها است.