لباس های آدیداس تیم ملی را از دلال ترک خریدند!

فدراسیون فوتبال پرونده ای 10 میلیارد تومانی با اسپانسر لباس هایش دارد. با شرکت جیووا ایتالیا که قراردادش را علی کفاشیان در روزهای آخر مسئولیتش بسته بود ، در مراجع قضایی دارد. لباس های این شرکت که در قراردادش با فدراسیون ، برند درجه 3 خارجی قید شده بود ، را کی روش نپذیرفت و سرانجام با اعتراض هایش توانست نگذارد این لباس ها به تن تیم ملی بروند.

بعد از آن بود که فدراسیون فوتبال با کمک هایی که گفته شده از حسین هدایتی گرفه شده ، نمایندگانی را به پخش کننده لباس آدیداس در خاورمیانه در ترکیه فرستاد. جایی که دلال سرشناس ترکیه ای مسئول آدیداس است و تمام نمایندگی های فروش فعال آدیداس در ایران هم نمایندگی های شان را از آن شرکت دارند!

این دلال ترک که ارتباط خوبی با نماینده آل اشپرت در خاورمیانه دارد ، توانستند در ازای مبلغی چشمگیر این لباس ها را البته باتخفیف به تیم ملی ایران بدهند. آنها به دنبال ثبت رسمی نمایندگی برای آدیداس در ایران هم رفته اند. پروژه ای که خسرو تاش معاون پیشین وزیر صنعت درباره اش گفته بود:«آنها بخشی از مسیر ثبت برند را رفتند اما مدارک شان نقص داشته است.»

این گفته را یکی از بازرسان وزارت صنعت در بخش مربوطه هم تائید کرده است.این لباس ها که البته کیفیتی بالاتر از جیووا دارند حالا که تن تیم ملی رفته اند به بازار آدیداس در زمان بعد از تحریم در ایران کمک شایانی می کنند و پروسه ورود رسمی آدیداس به بازار ایران می کند. پیشتر مسئول روابط عمومی آدیداس درباره حضور این برند در بازار ایران ، گفته بود:«این فروشگاه ها نمایندگی های رسمی ما نیستند اما اجازه فروش محصولات ما را دارند. ما به همین دلیل این بیش از 15 فروشگاه که در سراسر ایران ، محصولات مان را می فروشند ، در سایت مان داریم. ولی آنها نمایندگی رسمی ما نیستند.»

حالا آنها گام بزرگی به سمت بازار ایران برداشته اند. بی آنکه حقی به فوتبال ایران بپردازند، به لطف نیاز تیم ملی به لباس با کیفیت ، توانسته اند مسیری را با راحت ترین شکل ممکن و گرفتن پول به جای پرداخت سهم شان ، طی کنند و به بازار بکر ایران هم حضوری پر سود تر داشته باشند.