توستائو: نیمار بعد از پله بهترین برزیلی تاریخ است

توستائوی 69 ساله که با سلسائو سابقه قهرمانی در جام جهانی 1970 را داشته ضمن تحسین نیمار بر این عقیده است که این ستاره جوان برزیلی از رونالدو و روماریو، دو مهاجم نامدار این کشور بهتر است.  نیمار در بازی این هفته برزیل برابر بولیوی به میدان رفت و توانست یک گل برای تیمش به ثمر برساند ولی با دریافت کارت زرد دو اخطاره شد و دیدار این هفته سلسائو در انتخابی جام جهانی را از دست داد.

توستائو با تمجید از نیمار گفت: نیمار شگفت‌انگیز است اما فکر نمی‌کنم او موفق شود بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال برزیل شود. پله بازیکن کامل‌تری بود و کیفیت‌هایی داشت که من بعید می‌دانم نیمار به او برسد. البته اگرچه دشوار است اما نیمار این شانس را دارد که در آینده دومین بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال برزیل لقب بگیرد. نیمار بازیکن باهوشی است و به خوبی توپ را به گردش در می‌آورد و  شم بالای گلزنی هم دارد و به خوبی می‌داند چه زمانی باید با توپ حرکت کند و چه زمانی باید دیگر بازیکنان را کنار خود ببیند. در کل فکر می‌کنم بعد از پله او بتواند دومین بازیکن برتر تاریخ فوتبال باشد.

توستائوی 69 ساله که بیش از 50 بار با پیراهن برزیل به میدان رفته، در ادامه اعلام کرده که رونالدینیو فاقد ممارست لازم برای درخشیدن در فوتبال اروپا بوده و درست زمانی که باید از بازی کردن در لیگ‌های معتبر قاره سبز لذت می برد، فوتبالش تمام شد.

او در پایان گفت: او الان به خاطر بازیکنانی چون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن جهان نیست ولی از بقیه بازیکنانی که قبلا بهترین بازیکن شدند نظیر کاکا و فیگو بهتر است. او هنوز جا برای پیشرفت دارد و تا همین حالا هم رکوردی که او در گلزنی داشته است خیلی خوب و شگفت انگیز بوده است.