جنگ نهان دو تیم قرمز بر سر یک بازیکن

در شرایطی که از جمعه وارد هفته هشتم لیگ برتر شدیم، می توان گفت در حال حاضر دو مدعی اول قهرمانی پرسپولیس و تراکتورسازی هستند. این دو تیم در حال حاضر با 15 امتیاز در صدر جدول جاخوش کرده اند و سرخ های تبریزی به لطف تفاضل گل بهتر فعلا صدرنشین اند.

نکته جالب اما در مورد رقابت پرسپولیس و تراکتور، رابطه بسیار دوستانه سرمربی دو تیم است، رابطه ای که معلوم نیست با حساس تر شدن کورس قهرمانی و در مقاطع پایانی فصل هم همچنان اینگونه صمیمی باقی بماند. با این حال، این روزها به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند رابطه دوستانه برانکو و امیر قلعه نویی را خراب کند حتی داستان سروش رفیعی. بالعکس به نظر می رسد که ماجرای رفیعی و شایعات مبنی بر جدایی اش از تراکتور در نیم فصل برای پیوستن به پرسپولیس و شایعه مذاکره با برانکو و … باعث شده که برانکو و قلعه نویی بیشتر در تلاش برای تاکید بر رابطه دوستانه شان برآیند.

امیر قلعه نویی اصرار دارد که سروش رفیعی با توجه به اتمام قراردادش می تواند در نیم فصل در مورد آینده اش تصمیم گیری کند و حتی به پرسپولیس برود. سرمربی تراکتورسازی حتی اخیرا در مصاحبه ای گفت که حتی اگر شایعه مذاکره برانکو با رفیعی هم واقعیت داشته باشد، باز هم مسئله خاصی نیست. واکنشی که از سوی امیر قلعه نویی تازگی دارد و کمتر دیده بودیم که سرمربی سابق استقلال یک مربی دیگر را تا این حد تحویل بگیرد. این در حالی است که قطعا قلعه نویی تمایل زیادی دارد که سروش در تراکتور بماند تا این تیم در کورس قهرمانی با مشکل کمبود بازیکن در خط حمله روبرو نشود.

در طرف دیگر هم گویا برانکو ادامه رابطه دوستانه با قلعه نویی را به جذب بازیکنی مانند سروش رفیعی ترجیح می دهد. البته معلوم نیست که میزان تمایل سرمربی کروات پرسپولیس به جذب این بازیکن تکنیکی چقدر است اما بر فرض تمایل بالای برانکو به رفیعی باز هم به نظر می رسد که برانکو حاضر نباشد خرید این بازیکن را به قیمت رنجش قلعه نویی انجام دهد.

برانکو در مصاحبه ای هم که داشت، بر همین اصل تاکید کرد و به طور ضمنی گفت که نمی خواهد رفیعی را قیمت ناراحت کردن قلعه نویی به تیمش بیاورد. برانکو در مورد شایعه مذاکره با بازیکن تراکتورسازی اضافه کرد: ” با مطرح کردن این حرف‌ها به خصوص در رابطه با بازیکنانی که تحت قرارداد باشگاه‌های دیگر هستند، کار خوبی انجام نمی‌شود و این کار از نظر من صحیح نیست. به خصوص بازیکنانی که در تیم دوست خوب من امیر قلعه‌نویی هستند. به هیچ عنوان نمی‌خواهم بین من و قلعه‌نویی سوءظن یا سوءتفاهمی در این زمینه به وجود بیاید، زیرا هیچ کسی از طرف من یا باشگاه وارد هیچ گفتمانی با هیچ یک از بازیکنانی با هر باشگاهی به خصوص تراکتورسازی قرارداد دارند، وارد مذاکره نشده است”.

حالا باید دید این دو مربی در باطن هم اینچنین هوای یکدیگر را دارند یا نه. اما آنچه مسلم است در صورت خروج سروش که نبض میانه میدان تراکتورسازی در دستان اوست، اولا تبریزی ها ضعیف می شوند ثانیا پرسپولیس قوی تر. از این رو نباید به این بازار تحویل گیری چندان توجه کرد. از این رو به نظر می رسد تراکتوری ها همه توان خود را بکار می گیرند تا مانع جدایی این بازیکن ارزشمند شوند.