شکست پتروشیمی از چینی ها

 تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام باشگاه های آسیا به مصاف چاینا کشگر چین رفت.

در این دیدار حساس یاران شاهین طبع کوارتر نخست را 28 بر 25 از آن خود کردند و نیمه نخست را هم 53 بر 45 پیروز شدند.

چینی ها در نیمه دوم به خود آمدند و در کوارتر سوم به مراتب بهتر کار کردند و با 4 اختلاف امتیاز 73 بر 69 شکست خوردند اما کوارتر پایانی از آن چینی ها شد و به مراتب بهتر از ایران کار کردند و در نهایت توانستند این دیدار را با نتیجه 90 بر 86 پیروز شوند.

بدین ترتیب جنوبی ها باید با الاهلی امارات برای کسب عنوان سومی رقابت ها بجنگند.

در دیدار نیمه نهایی روزبه ارغوان آغاز کننده امتیازآوری پتروشیمی بندرامام بود با یک پرتاب سه امتیازی .اما برای دقایقی هر دو تیم مساوی پیش رفتند تا اینکه نفوذ بهنام یخچالی و فول و گل بر روی او نتیجه را 18- 13 کرد.دقایق پشت هم برای دو تیم پیش می رفت و هر دو تیم با به اتمام رسیدن خطاهای تیمی پنالتی های زیادی را صاحب شدند و در نهایت پتروشیمی بندرامام کوارتر اول را 28- 25 به نفع خود به پایان برد.

وقت دوم بازی با دفاع مطلق دو تیم پیش رفت و سه فوله شدن اوشین ساهاکیان و روزبه ارغوان دست سرمربی پتروشیمی را بسته تر کرد.ولی ارائه بازی منطقی از سوی بازیکنان پتروشیمی و ریباندهای بهنام یخچالی به همراه گلزنی اش در کنار جیمز وایت و جرالد رابینسون عاملی شد تا تیم جنوبی 53- 45 برنده به رختکن برود.

نیمه دوم برای بازیکنان ایرانی با پرتابهای خوب بهنام یخچالی استارت خورد ولی چینی ها که دست بردار نبودند پشت سرهم توسط تونی آدامز امتیاز آوری کردند.تعویض های طلایی مهران شاهین طبع هم به کمک تیمش آمد تا 73- 69 کوارتر سوم به پایان برسد.هر چند اوشینی ساهاکیان با چهارفوله شدن کمی کارش برای ماندن در میدان سخت تر شد.

وقت چهارم را بلچ با پرتاب دو امتیازی اش استارت زد.در این کوارتر هرچقدر پتروشیمی زد وارد حلقه نشد و در نهایت پتروشیمی بندرامام 90 -86 بازنده شد و از رسیدن به فینال بازماند.