ذوالقدری به جای بهترین مربی دنیا راهی سئول شد!+ عکس

پس از پایان المپیک 2016 ریودوژانیرو، مسئولان فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) تصمیم گرفتند تا اولین سمینار گردهمایی مربیان را در سئول کره جنوبی با حضور 30 مربی تیم‌های ملی کشورهای مختلف برگزار کنند.

این سمینار از 17 تا 21 اکتبر برگزار شد و روز گذشته نیز به پاییان رسید. هدف از برگزاری این سمینار این بود که نقطه نظرات تمام مربیان برای ارتقا و بهبود تکواندو پیش از المپیک توکیو 2020 مطرح شود، اما متاسفانه بیژن مقانلو که در مسابقات جهانی روسیه با تیم ملی کشورمان عنوان قهرمانی در دنیا را کسب کرد و به عنوان برترین مربی دنیا انتخاب شد در این سمینار حضور نداشت و مثل همیشه ذوالقدری که در تمام سفرهای تیم ملی حضور دارد به جای او راهی این سمینار شد.

البته در این سمینار 30 نفر از مربیان حرفه ای دنیا دعوت شده بودند که غلامحسن ذوالقدری نماینده تکواندو ایران در این سمینار بود. هر چند که او رئیس سازمان تک نفره تیم‌های ملی است اما در این سمینار به جای اینکه مربیان کشورمان حضور داشته باشند او راهی سئول شده و در این سمینار شرکت کرده است.

اگر به دو دوره المپیک قبلی نگاه کنیم، فریبرز عسگری و بیژن مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی بودند اما اینکه چرا ذوالقدری در این سمینار شرکت کرده جای سوال دارد.

مسابقات فینال جایزه بزرگ(گرند پری) 2016 در حالی از 19 آذرماه در شهر باکو آذربایجان برگزار خواهد شد که هنوز مسئولان فدراسیون به این جمع بندی نرسیده‌اند که هدایت تیم ملی تکواندو در این رقابت‌ را بر عهده چه کسی واگذار کند.

هرچند که این روزها گمانه زنی‌هایی شده، مبنی براینکه مهدی بی باک و مهرداد یوسفی از کادرفنی تیم‌ ملی در المپیک برزیل کنار گذاشته خواهند شد و هادی افشار و پیام خانلرخانی به عنوان مربیان تیم ملی انتخاب خواهند شد. البته بیژن مقانلو که تمام ناکامی تیم ملی در ریو رو بر عهده گرفته نیز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد.

مقانلو که پس از شکست تکواندوکاران در المپیک ریو، مسئولیت تمام ناکامی را برعهده گرفت و حتی تمام ضعف مدیریت را نیز بر عهده گرفته حال منتظر است تا دوباره سکان تیم ملی را برعهده بگیرد. به همین دلیل است که بهترین مربی دنیا در مسابقات جهانی روسیه در مقطع فعلی خیلی صلاح ندیده که از حق خود دفاع کند و راهی سئول شود، به هر حال در حال حاضر نیاز به رای رئیس سازمان تیم های ملی دارد تا همچنان سکان شکست خورده تیم ملی را برعهده بگیرد.