شهری که پرسپولیس را زمین گیر می کند +جدول
پرسپولیس از ساعت 16 و 45 دقیقه (پنجشنبه) در شهر اهواز مقابل استقلال خوزستان به میدان خواهد رفت. پرسپولیسی‌ها که 10 بازی پیاپی را در لیگ برتر نباخته اند از یک رکورد ویژه هم برخوردارند؛ شاگردان برانکو با 17 دیدار شکست ناپذیری در رقابت‌های خارج از خانه، بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر از خود بر جای گذاشته اند.
 
با این وجود پرسپولیسی ها در هفته نهم لیگ برتر باید در اهواز، آبی‌ترین شهر ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی به میدان بروند، جایی که آمار نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها حتی در بهترین روزهایشان هم در آن به مشکل خورده‌ و زمین گیر شده‌اند.

در گزارش زیر عملکرد پرسپولیس در پانزده دوره گذشته لیگ برتر در اهواز را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از آن نکات جالبی می‌توان برداشت کرد. با ما همراه باشید:
 
پرسپولیس در اهواز زمین‌گیر می‌شود
پرسپولیس تا کنون 25 بار در اهواز مقابل تیم‌های مختلف این شهر به میدان رفته است که حاصل آن 10 شکست، 9 مساوی و تنها 6 برد بوده است و این نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها بیش از هر شهر دیگری در اهواز دچار مشکل شده‌اند.
 
روزهای تلخ و شیرین پرسپولیس در اهواز
بدترین شکست پرسپولیس در شهر اهواز مربوط به لیگ برتر هفتم می‌شود. سرخپوشان تهرانی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر هفتم میهمان استقلال اهواز بودند که در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود آبی‌های اهوازی تمام شود و تلخ ترین شکست پرسپولیس در اهواز اینطور رقم بخورد.

اما پرسپولیسی‌ها در بهترین نتایج خود در آبی‌ترین شهر ایران 3 بار با نتیجه 2 بر صفر مقابل تیم‌های شهر اهواز به پیروزی رسیده‌اند. آنها دو بار در لیگ دوم و پانزدهم فولاد را دو بر صفر برده‌اند و یک بار هم با همین نتیجه در لیگ پانزدهم استقلال اهواز را از پیش رو برداشته‌اند.
 
 
 

همه نتایج پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان
پرسپولیس تا کنون 6 بار در ادوار مختلف لیگ مقابل استقلال خوزستان (در تهران و اهواز) به میدان رفته است که حاصل آن 3 برد، 2 تساوی و یک شکست برای سرخپوشان تهرانی بوده است.

البته از این 6 دیدار این دو تیم 3 بار در اهواز به مصاف هم رفته‌اند که در این دیدارها یک باخت، یک مساوی و یک برد برای دو تیم بدست آمده است.

لیگ برتر سیزدهم: 
پرسپولیس صفر – استقلال خوزستان صفر
استقلال خوزستان صفر – پرسپولیس یک
لیگ برتر چهاردهم:
پرسپولیس 2 - استقلال خوزستان یک
استقلال خوزستان یک – پرسپولیس یک
لیگ برتر پانزدهم: 
استقلال خوزستان 2 – پرسپولیس یک
پرسپولیس 2 - استقلال خوزستان صفر
شهری که پرسپولیس را زمین‌گیر می‌کند +جدول