یاران آزمون مغلوب اتلتیکو شدند

در شب دوم از دور سوم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا،‌ چهارشنبه شب هشت بازی در گروه‌های اول تا چهارم برگزار شد که در مهمترین آنها در گروه سوم (C) بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه قاطع 4 بر صفر منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا را شکست داد.

در این بازی پربرخورد و پرحادثه سه گل نخست بارسلونا را لیونل مسی در دقایق 17، 61 و 69 به ثمر رساند و گل چهارم را نیمار در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم زد. در این بازی کلودیو براوو دروازه‌بان منچسترسیتی در دقیقه 53 به دلیل مهار توپ در خارج از محوطه جریمه منچسترسیتی و گرفتن یک موقعیت مسلم گلزنی از لوئیز سوارز مستقیماً کارت قرمز گرفت و اخراج شد. بارسلونا هم در دقیقه 73 یک اخراجی داشت که این بازیکن ژرمنی متئویی بود که در دقیقه 39 به جای جرارد پیکه مصدوم به میدان رفت. بارسلونا در این بازی علاوه بر پیکه مجبور به تعویض جوردی آلبا، دیگر مدافع خود هم شد چرا که او در دقیقه 10 مصدوم شد.

در آن سوی میدان هم پپ گواردیولا که بازگشتش به نیوکمپ با منچسترسیتی برایش چندان خاطره انگیز نشد، دو تعویض اجباری داشت که یکی از آنها برای فرستادن دروازه‌بان دوم خود ویلی کابایرو به جای کلودیو براوو اخراجی بود و دومی هم گاول کلیشی بود که به جای پابلو زابالتای مصدوم به میدان رفت. همچنین بارسلونا در دقیقه 90 این بازی فرصت داشت که گل چهارم را از روی نقطه پنالتی بزند که نیمار این فرصت را به هدر داد. البته خود او یک دقیقه بعد جبران کرد و با پاسی از مسی و یک حرکت انفرادی زیبا گل چهارم بارسا را به ثبت رساند.

با این نتیجه بارسلونا 9 امتیازی شد و در صدر جدول گروه سوم قرار گرفت و منچسترسیتی با 4 امتیاز قبلی در رده دوم باقی ماند چرا که در دیگر بازی گروه بورسیا مونشن‌گلادباخ قعرنشین موفق شد در اسکاتلند سلتیک را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و با 3 امتیاز به رده سوم صعود کند. سلتیک نیز با این نتیجه با همان یک امتیازی قبلی به قعر جدول سقوط کرد.

در دیگر بازی مهم امشب در گروه چهارم (D) روستوف روسیه که مهاجم ایرانی‌اش سردار آزمون را در ترکیب اصلی داشت و 74 دقیقه هم به او بازی داد در خانه با نتیجه یک بر صفر برابر اتلتیکومادرید تن به شکست داد که تنها گل این بازی را یانیک کاراسکو در دقیقه 62 زد. سعید عزت‌اللهی، دیگر بازیکن ایرانی روستوف در این بازی نیمکت‌نشین بود.

در این گروه همچنین بایرن‌مونیخ با نتیجه 4 بر یک بر میهمانش پی‌اس‌وی آیندهوون هلند غلبه کرد. توماس مولر 13، جوشوا کیمیچ 21، رابرت لواندوفسکی 59 و آرین روبن 84 برای بایرن‌مونیخ گلزنی کردند و تنها گل آیندهوون را هم نارسینگ در دقیقه 41 زد.

در جدول گروه D، اتلتیکومادرید 9 امتیاز در صدر است، بایرن‌مونیخ 6 امتیازی در رده دوم قرار دارد و تیم‌های‌ آیندهوون و روستوف هر دو با یک امتیاز و برحسب تفاضل گل (به ترتیب -4 و -6 ) در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

در گروه A آرسنال در خانه برابر لودوگورتس رازگراد بلغارستان جشنواره گل به راه انداخت و این تیم را با نتیجه 6 بر صفر در هم کوبید. سانچس 12، ولکات 42، چمبرلین 46 و اوزیل سه بار در دقایق 56، 83 و 87 برای آرسنال گلزنی کردند.

در این گروه پاری‌سن‌ژرمن هم با نتیجه 3 بر صفر بر میهمان سوئیسی‌اش بازل غلبه کرد. دی‌ماریا 40، لوکاس مورا 62 و کاوانی 90 (از روی نقطه پنالتی) گلزنی کردند.

در این گروه تیم‌های آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن هر دو با 7 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند و پس از آنها نیز بازل و لودوگورتس نیز هر دو با یک امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب رده‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

در گروه B‌ نیز دو بازی برگزار شد که در یکی از آنها ناپولی ایتالیا در خانه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب بشیکتاش ترکیه شد. مرتنس 30 و گابیادینی 69 (از روی نقطه پنالتی) برای ناپولی و آدریانو 13، ابوبکر 38 و 86 برای بشیکتاش گلزنی کردند.

در این گروه دیناموکیف اوکراین نیز با نتیجه 2 بر صفر برابر میهمان پرتغالی‌اش بنفیکا تن به شکست داد. گل‌های این بازی  سالیو در دقیقه 9 از روی نقطه پنالتی و سروی در دقیقه 55 زدند.

در گروه B، ناپولی با وجود شکست امشب با 6 امتیاز صدرنشین است، بشیکتاش 5 امتیازی دوم است، بنفیکای 4 امتیازی در رده سوم قرار دارد و دیناموکیف هم با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.