ورزش والیبال برند شهرستان ارومیه است

قربانعلی سعادت در نشست صمیمی با مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، دکتر چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان و جهان پهلوان سیامند رحمان و اعضای شورای اداری استان که صبح امروز در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت:اولین  ورزش حرفه ای و قهرمانی شهرستان ارومیه رشته ورزشی والیبال است،که در مسابقات مختلف افتخار آفرینی های زیادی برای کشور کسب کرده اند.

وی ادامه داد:چون والیبال در شهرستان ارومیه به صورت کاملا تخصصی کار می شود و مهد عشاق والیبال در کشور و آسیا شناخته شده است، با کمک اداره کل ورزش و جوانان و هیئت والیبال استان برای استعدادیابی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان به به راه انداری آکادمی والیبال اشاره کرد و گفت:در شرایط کنونی کشور که در رکورد به سر می برد، تصمیم گرفته ایم سالن شماره یک ورزشگاه تختی را به آکادمی والیبال تبدیل کنیم.

وی ادامه داد:افتتاح آکادمی والیبال استان در شهرستان ارومیه می تواند به رشد والیبال این خطه که سرآمد والیبال کشور و حتی آسیا است، کمک کند.

سعادت افزود:ورزش های قهرمانی و حرفه ای در حوزه ی باشگاهی از ورزشکاران حمایت کنند تا ورزش حرفه ای کشور به صورت تخصصی پیشرفت کند.

وی به مشکلات باشگاه شهرداری ارومیه اشاره کرد و افزود:هم اکنون والیبال باشگاه شهرداری ارومیه دچار مشکلات تامین بودجه است.

محمد رامین طباطبایی، مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت:استان آذربایجان غربی در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای قدم های خوبی برداشته است.

وی افزود:مجوز اولین کانون استعدادیابی کشور در استان آذربایجان طبق دستورالعمل تاسیس کانون استعداد ورزشی توسط بخش خصوصی تاسیس می شود.

طباطبایی اظهار داشت: در نظر داریم نظام جامع استعدادیابی را در سراسر کشور ایجاد کنیم و بر اساس سند آمایش ورزش قهرمانی به دنبال افزایش تعداد مدال ها در سطوح بین المللی و قهرمان پروری در رشته های پرمدال هستیم.

مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانانادامه داد:در سال 93،دوازده پایگاه قهرمانی در سال 94 بیش از 19 پایگاه قهرمانی راه اندازی و استاندارد سازی شده اند.

عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست صمیمی گفت:حوزه ورزش و جوانان آذربایجان غربی با مشکلات مالی زیادی برخوردار است که اگرحمایت های استاندار آذربایجان غربی نبود ما شاهد خیلی از میزبانی در شهرستان ارومیه و سایر شهرستان ها نبودیم.

وی ادامه :حمایت های شخص استاندار به جامعه ورزشی انگیزه داد و باعث شد استان آذربایجان غربی در صنعت ورزش پیشرفت کند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به هفته تربیت بدنی افزود:ما این هفته را با شکوه بیشتری برگزار کرده ایم و برنامه های متنوع از جمله برپایی نمایشگاه و رژه هیات های ورزشی را در این هفته برگزار کردیم.

درپایان این جلسه با اهدای لوحی از سوی گودرزی وزیر ورزش و جوانان از استاندار آذربایجان غربی تجلیل شد