استقلال خوزستان 1 - پرسپولیس 0

 شاگردان برانکو ایوانکوویچ که قهرمانی فصل گذشته را به شکلی دراماتیک مقابل استقلال‌خوزستان واگذار کرده‌اند، این‌بار برای جبران اتفاقات گذشته پا به غدیر گذاشته‌اند و شاگردان سیروس پورموسوی نیز به دنبال این هستند تا با متوقف کردن صدرنشین انتقام شکست دور برگشت فصل گذشته را نیز از آنها بگیرند.
 

با گزارش لحظه به لحظه به این دیدار و حواشی‌های آن می‌توانید ورزش سه را همراهی کنید:

استادیوم غدیر اهواز - تماشاگر 10 هزار نفر

داور: حسین زرگر

اخطار:

رحیم زهیوی از استقلال خوزستان دقیقه 26

محسن ربیع خواه از پرسپولیس دقیقه 28

استقلال‌خوزستان:

وحید شیخ‌ویسی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، محمد طیبی(c)، پیمان شیرزادی، عزت پورقاز، میثم دورقی، نوید عاشوری، مهدی مومنی، رحیم زهیوی و حسن بیت سعید.

سرمربی: سیروس پورموسوی

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی(c)، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، کمال کمیابی‌نیا، وحید امیری، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، علی علیپور و مهدی طارمی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل:

استقلال خوزستان یک پرسپولیس صفر: (دقیقه 35، رحیم زهیوی): ضربه ایستگاهی برای استقلال خوزستان از پشت محوطه جریمه را رحیم زهیوی به زیبایی دور از دستان بیرانوند به تور دروازه سرخپوشان چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه 1: اولین حرکت خطرناک از سوی پرسپولیسی‌ها با ارسال علی علیپور و اقدام به سرزنی مهدی طارمی انجام شد که داور با دمیدن سوت خطای مهاجم شماره 9 پرسپولیس روی شیخ ویسی را اعلام کرد.

دقیقه 6: ارسال ضربه ایستگاهی از سوی عاشوری درون محوطه جریمه با خروج علیرضا بیرانوند همراه شد که بازیکن حریف روی دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس مرتکب خطا شد تا بازی به دلیل مصدومیت بیرانوند لحظاتی متوقف شود.

دقیقه 9: ارسال کرنر از سوی محسن مسلمان با ضربه فوق العاده سیدجلال حسینی همراه شد که شیخ ویسی به زیبایی آن را مهار کرد تا بهترین فرصت گلزنی از دست برود.

دقیقه 13: ارسال کرنر از سوی رحیم زهیوی با ضربه پشت پای عزت پورقاز از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

دقیقه 17: ارسال بلند شیرزادی با ضربه سر زیبای بیت سعید و در حالی که بیرانوند تسلیم شده بود از فاصله ای کم به بیرون رفت.

دقیقه 26: رحیم زهیوی درون محوطه جریمه و در نبرد رو در رو با فرشاد احمدزاده سرنگون شد که داور با قطع بازی به این بازیکن به دلیل اقدام به فریب کارت زرد نشان داد.

دقیقه 30: وحید امیری در جناح چپ پرسپولیس توسط دانیال ماهینی متوقف شد تا داور به نشانه خط در سوت خود بدمد و در ادامه سرخپوشان نتوانستند از ارسال بلند مسلمان برای به خطر انداختن دروازه استقلال خوزستان سود ببرند.

دقیقه 33: ارسال ضربه ایستگاهی در آستانه شش قدم با ضربه رحیم زهیوی در دو مرحله توسط بیرانوند مهار شد تا بهترین فرصت آبی پوشان از دست برود.

نکته‌ها:

* امید عالیشاه در این بازی جای خود را به علی علیپور داده و باید دید مهاجم شمالی پرسپولیس موفق خواهد شد در هفته نهم طلسم گل نزدن‌هایش را بکشند یا خیر.

* هواداران پرسپولیس با حضور پرشور و پرتعداد خود استادیوم غدیر را در برابر میزبان به تسخیر خود درآورده‌اند تا سرخپوشان در این بازی خارج از خانه احساس غریبی نکند.

* در ابتدای این بازی یک کودک سرطانی با حضور در چمن اقدام به گل زدن به علیرضا بیرانوند از روی نقطه پنالتی کرد که بعد از گل کردن این توپ مورد تشویق شدید هواداران و بازیکنان قرار گرفت.

* رامین رضائیان در این بازی نیز از سوی برانکو ایوانکوویچ در ترکیب اصلی قرار نگرفته و از روی نیمکت شاهد تلاش هم تیمی‌هایش خواهد بود.

* مهدی طارمی که در فصل گذشته و در هر دو دیدار رفت‌وبرگشت موفق به گلزنی برابر استقلال‌خوزستان شده بود در این بازی نیز به دنبال باز کردن دروازه حریف آبی‌پوش است.