کسی حق تحقیر بازیکنانم را ندارد + عکس

پرسپولیس در پایان هفته هشتم لیگ برتر،در صدر جدول قرار دارد ولی الان زمان آرامش نیست.آنطور که برانکو ایوانکوویچ می گوید زمان زیادی باقی مانده و لحظه به لحظه باید در انتظار اتفاقات مهم بود.

مرد کروات امروز تصمیم گرفت با شاگردانش راهی شمال شهر شوند.اولین روز دومین ماه پاییز،لحظات خاطره انگیزی برای برانکو ثبت کرد.او با بچه های پرسپولیس صحبت کرد و درد دل هایشان را شنید.

بعد پیشنهاد داد که در جاده سلامتی قدم بزنند و قدم بزنند؛ایده برانکو تمرین در عین تفریح بود.

چه خزان دل انگیزی!

در ادامه گفت و گوی زیر را با برانکو ایوانکوویچ می خوانید:

*صدرنشینی را تبریک بگوییم؟

نه.تبریک ندارد.این سوال غافلگیرم کرد.ما هفته به هفته کارمان را انجام می دهیم.بی هیچ بحث و حاشیه ای.جدول را در پایان فصل با هم مرور می کنیم. آن زمان، زمان بهتری است.

متوجه اتفاقات سکوها نشدم!

*حدود 48 ساعت از اتفاقات اهواز می گذرد.عکس های پس از بازی را دیدید؟

من در این باره اطلاعاتی کسب کرده ام اما تا جاییکه به تیم پرسپولیس مربوط است باید بگویم که امنیت خوبی در اهواز داشتیم.از لحظه ورود به فرودگاه تا خروج از فرودگاه. از استاندار خوزستان تشکر می کنم. طی بازی هم استقلال خوزستان به خوبی جنگید. این طبیعی است گاهی اوقات اتفاقاتی روی سکو رخ داد.هر چند ما متوجه نشدیم چون درگیر بازی بودیم.

*ولی به نظر می رسد ماجرا کمی بیش از آنچه بود که می گویید!

ببینید در همه جهان سرهای شکسته اتفاق می افتد.تصاویرش در اینترنت به وفور دیده می شود.ما به هرحال بحثم امنیت برای تیم بود.اینجا باید بگویم ما هیچ مشکلی در اهواز حس نکردیم.باز هم از دست اندرکاران خوزستان تشکر می کنم.همه چیز برای پرسپولیس عالی بود.تاکید می کنم منظورم آن چیزی است که در زمین و برای تیم اتفاق افتاد.

برانکو

 

کسی به پورموسوی گفته بود به ما ببازد؟

*سرمربی استقلال خوزستان هم حرف هایی زد که واکنش باشگاه پرسپولیس را برانگیخت.اینکه گفت همه ایران بسیج شده اند پرسپولیس را قهرمان کنند.

واقعیت این است که من متوجه نشدم که کسی مقابل ما کم کاری کند.من نمی دانم کسی به سرمربی استقلال خوزستان زنگ زده است که ببازند به ما؟چرا او باید این حرف را بزند؟وقتی پورموسوی این حرف را می زند یعنی خودش هم بازی نکرده چون او هم جزیی از ایران است.در حالیکه من دیدم که همه بازیکنان استقلال خوزستان عالی کار کردند و نهایت تلاش شان را برای پیروزی انجام دادند.

برانکو

*او به داوری هم ایراد گرفت.

داور خیلی سالم و صحیح داوری کرد.مثل همه داوران.هر کسی که صحبت می کند باید مدرک ارائه بدهد.من دو بار بازی را دیدم دو تا صحنه مشکوک بود.شاید هم سه تا اما این هم اشتباه عادی است.

هیچ کس حق تحقیر پرسپولیس را ندارد

*بازیکنان پرسپولیس هم خیلی ناراحت بودند.این را که می دانید؟

من بازیکنان را درک می کنم.آنها حق دارند ناراحت شوند.زحمت می کشند که تلاش کنند ولی یک نفر بیاید کارشان را خراب کند و تحقیر کند و دست کم بگیرد.من آنچه افتخار می کنم این است که بازیکنان پرسپولیس هر کاری کردند با زحمات خودشان بوده است.هیچ پشت پرده ای در این باره وجود نداشته است.هیچ!صفر!حالا کسی که ادعا دارد بیاید بگوید چرا و چطوری کمک کردند.چه کمک پنهانی و پشت پرده ای به پرسپولیس شده است؟ما هیچ وقت درباره داوری صحبت نکردیم.تازه یک پنالتی در بازی نفت برای ما پس از 8 هفته گرفتند. این کمک به پرسپولیس است؟

*ظاهرا خیلی عصبانی هستید؟

بیایند نمونه نشان بدهند که کجا به ما کمک کردند.عصبانیت بازیکتان ما دلیل دارد.هیچ کسی حق تحقیر پرسپولیس را ندارد.هیچ کس.من اجازه تحقیر بازیکنانم را به هیچ کسی نمی دهم.در برنامه 90 دیدید که از 5 گزینه،سه پرسپولیسی در نظرسنجی وجود داشت.من این موفقیت را به تیمم و بازیکنانم تبریک می گویم.آنها استحقاقش را داشتند.باز هم تاکید می کنم من اجازه نمی دهم کسی تیمم را تحقیر کند.بیشترین استحقاق موفقیت های پرسپولیس برای بازیکنان است.

برانکو

 *بگذریم.داستان طارمی و رضاییان همچنان در رسانه ها مورد بحث است.اینکه طارمی از شما خواسته رضاییان را بازی بدهید و این را برخی دخالت مستقیم بازیکن در کار سرمربی تلقی کردند.چه نظری دارید؟

من می دانم طارمی چه گفت.او هم خودش می داند چه گفته است.ما هر روز باهم در تماس هستیم.مطبوعات می نویسند.من نمی توانم جلوی آنها را بگیرم و بگویم این را بنویسید و این را ننویسید.مشکلی نبوده است.طارمی به فکر موفقیت تیم است و هرگز دست از تلاش برنمی دارد.کسی هم نمی تواند این وسط مشکل درست کند.

برانکو

 

دژاگه در رسانه ها پرسپولیسی نمی شود

*این روزها بحث مربوط به نقل و انتقالات نیم فصل دوباره داغ شده است.سوژه اصلی بحث حضور اشکان دژاگه است.شما همیشه می گویید که بازیکنی که تحت قرارداد باشد را درباره اش صحبت نمی کنید.دژاگه تحت قرارداد باشگاهی نیست.واضح بگویید او را می خواهید یا نه؟

ببینید از طرف رسانه ها هیچ وقت برای بازیکنی پیغام نمی فرستم.وقتی قطعی شد صحبت می کنیم.این ها مسائل داخلی است و اصرار باشگاه است.این را همه باید بدانند.دژاگه یا هر بازیکن دیگری در رسانه ها پرسپولیسی نمی شوند بلکه ما بر اساس برنامه ریزی دقیق باشگاه پیش می رویم.

* وزیر ورزش از کابینه دولت جدا شد.خبر دارید؟

بله.از این موضوع مطلع شدم.

* چه نظری دارید؟

من در این داستان ها وارد نمی شوم.این مسائل مربوط به من نیست.این ها به دولت جمهوری اسلامی ایران برمی گردد.

طاهری وحشتناک به پرسپولیس کمک کرده

* بحث این است که می گویند شاید این تغییر به تضعیف در مدیریت پرسپولیس بیانجامد.

ما با طاهری همکاری خوبی داریم.طاهری در یک سال اخیر به شکل وحشتناک به پرسپولیس کمک کرده است.این ها مسائلی است که من می دانم.سایر بحث ها را توجهی ندارم.

* رامین رضاییان. شما ببرید،ببازید و مساوی کنید بحث او هست.

می دانم.

برانکو

به رضاییان پاداش ندادیم

*سوال این است آیا بازی او مقابل استقلال خوزستان پاداش سکوتش در برابر اظهارات چوک بود؟

نه ما پاداش و غیر پاداش نداریم.چوک حرف بدی نزده بود.یک صحبت شخصی با یک هوادار مطرح شد که نظر شخصی دستیار من بود.بازیکنان تمرین می کنند تا به میدان بروند.آنها نباید کاری به حواشی داشته باشند.همین!

*راستی ظاهرا آندره پانادیچ،دستیار سابق شما به کادر فنی تیم ملی کرواسی ملحق شده.درست است؟

همین طور است.چند روز پیش با من تماس گرفت و به او تبریک گفتم.آندره بزرگ است.

به تیم ملی کرواسی فکر نمی کنم

*نماینده به تیم ملی فرستادید تا بعدا خودتان بروید؟

نه،من سرمربی پرسپولیس هستم و اینجا کارم را پیش می برم.هیچ نماینده ای هم به جایی نفرستاده ام.یک حرف مهم را تا یادم نرفته بگویم.

از وضعیت پورحیدری خیلی ناراحتم

بفرمایید.

از اتفاقی که برای منصور پورحیدری رخ داده خیلی ناراحتم.از سال های دور ارتباط خیلی خوبی با پورحیدری داشتم.الان هم به عنوان مربی پرسپولیس احترام زیادی قائل هستم.این ها افرادی هستند که عشق زیادی در جامعه نسبت به آنها هست.شما بهتر از من می دانید که پورحیدری چقدر به فوتبال ایران و استقلال کرده است.قطعا سعی می کنیم به سراغ پورحیدری بروم.فعلا مشغله کاری مان زیاد است.امیدوارم هر چه زودتر بهبود کامل پیدا کنند و بتوانند به باشگاه کمک کنند.