توقف بد موقع آرسنال/ عکس

آرسنال در روزی که با درخشش پیتر چک همراه بود، در خانه در برابر میدلزبورو متوقف شد تا بعد از تاتنهام، دومین مدعی لیگ برتر لقب بگیرد که امروز  با نتیجه 0-0 متوقف شده است.

آرسنال در شرایطی به مصاف حریف خود رفت که قصد داشت با کسب 3 امتیاز، جایگاه خود در بالای جدول را حفظ کند. اولین موقعیت مهم بازی، در دقیقه 14 و روی همکاری اوزیل و والکات به دست آمد که سرنگون شدن هافبک آلمانی در محوطه جریمه از دید داور خطا تشخیص داده نشد.

در دقیقه 18، دروازه آرسنال در آستانه فروریختن بود اما دو سیو متوالی فوق العاده از پیتر چک، مانع این اتفاق شد. اشتباه عجیب کوشیلنی، آدام ترائوره را در موقعیت تک به تک قرار داد اما چک توپ را دفع کرد و در ریباند، باز هم سنگربان باتجربه توپچی ها در مقابل نگردو موفق بود تا بازی بدون گل ادامه پیدا کند. یک دقیقه بعد، میدلزبورو روی یک ضربه آزاد صاحب موقعیت شد که این بار تیر دروازه مانع پیش افتادن تیم مهمان شد.

 در دقیقه 23، آرسنال با ضربه آزاد سانچز دروازه حریف را تهدید کرد که ویکتور والدس، سنگربان سابق بارسا مانع به گل رسیدن میزبان شد. در دقیقه 33، یک بار دیگر پیتر چک ناجی دروازه تیمش شد تا روزی رویایی را سپری کرده باشد. روی ارسال ترائوره و اثر نصفه و نیمه نگردو، رامیرز در دهانه دروازه صاحب موقعیت شد که ضربه او سر در یک قدمی دروازه با عکس العمل زیبای چک روبرو شد.

 

در ادامه، آرسنال تلاش زیادی برای ایجاد موقعیت داشت که به نتیجه نرسید و در حالیکه میدلزبورو چند بخت مسلم گلزنی در نیمه اول را از دست داد، دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

 

نیمه دوم،  توپچی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 51 دروازه حریف را تهدید کردند. ضربه آزاد سانچز مماس با تیر دروازه به بیرون رفت و دو دقیقه بعد، باز هم این مهاجم شیلیایی با شوت محکمی از پشت محوطه دروازه میدلزبورو را تهدید کرد که با عکس العمل زیبای والدس همراه بود. در دقیقه 58، نفوذ زیبای ترائوره و ضربه محکم او یک بار دیگر با واکنش زیبای پیتر چک همراه بود. در این دقایق هر دو تیم حملات زیادی را روی دروازه هم ترتیب دادند که سنگربانان آماده باعث شد تا بازی بدون گل ادامه پیدا کند.

در دقیقه 66، سانچز روی پاس عمقی ایوبی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه آرام او در اختیار والدس قرار گرفت. دقایقی بعد، خروج اشتباه والدس والکات را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه چکشی وی به آرامی در دستان سنگربان اسپانیایی قرار گرفت. در دقیقه 82، همکاری لوکاس پرز و والکات در محوطه جریمه با ضربه آرام والکات و عکس العمل والدس بی نتیجه ماند. 

 

در دقیقه 93، اوزیل دروازه والدس را باز کرد که آفساید اعلام شد. در ثانیه های باقیمانده ، آرسنال حملات زیادی را روی دروازه حریف ترتیب داد که هیچ کدام به خلق موقعیت خطرناک منجر نشد تا در روزی که شاگردان ونگر نیاز مبرمی به 3 امتیاز داشتند، در خانه برابر میدلزبورو متوقف شوند.